בניגוד למפורסם: התינוקת שנפטרה תושבת ר"ג
אמש, התפרסמו ידיעות על מות תינוקת בת 8 חודשים בב"ב.
אולם הדבר לא נכון. מדובר באירוע שהיה בעיר ר"ג, ברחוב הסמוך לב"ב.
שאר הפרטים בסיפור נכונים.
תינוקת בת 8 חודשים מתה בשנתה
התינוקת, בת למשפחה חרדית, הקיאה במהלך השינה וככל הנראה מתה מחנק. המשפחה ביקשה שלא להוציא את הגופה מהבית עד צאת השבת. ביום חמישי אירעו שני מקרים של מוות בעריסה בירושלים ובנתיבות.
כתבי ynet
תינוקת בת שמונה חודשים מתה מחנק בביתה שב(בני ברק)רמת גן, לאחר שככל הנראה הקיאה בשנתה. משפחתה של הילדה חרדית, ולכן ביקשו הוריה שלא להוציא את גופת התינוקת מהבית עד צאת השבת.
מדובר במקרה שלישי בימים האחרונים של מוות תינוקות. ביום חמישי מתו בשנתם שני תינוקות - האחד בן 11 חודשים בנתיבות והאחר בן שבעה חודשים בירושלים. שניהם מתו ככל הנראה בשל מקרי מוות בעריסה.
מותו של התינוק בנתיבות - גם הוא בן למשפחה חרדית- נקבע במיטתו. אנשי מד"א ורפואה שבחנו את נסיבות המוות קבעו כי מדובר ככל הנראה במקרה של מוות בעריסה ולא היה חשד לפלילים.
מבדיקת עלה כי התינוק ישן אחר הצהרים בביתו. אמו ומטפלת נכחו במקום. סמוך לשעה 16:30 ביקשה המטפלת מבתה בת השש להעיר את התינוק כיוון שישן שעה ארוכה. הילדה חזרה מבוהלת, וסיפרה כי הילד אינו מגיב. גם המטפלת הבחינה בכך והאם הזעיקה את צוותי מד"א.
אמבולנס הגיע למקום וצוות רפואי ניסה לבצע החייאה בתינוק. למרות מאמצי ההחייאה נאלץ רופא שהגיע למקום לקבוע את מותו. על גופו של התינוק לא נמצאו כל סימני אלימות ומפקד משטרת נתיבות, רב פקד יקי ארצי, אמר שעל פניו אין חשד לרשלנות או התעללות.
באותו יום מת גם התינוק איתי סיזל, בן שבעה חודשים, במהלך שהייה במשפחתון בירושלים. המטפלת במשפחתון ביקשה להעיר את התינוק אחר הצהריים וגילתה לחרדתה כי הוא אינו נושם.
היא הזעיקה מייד את מד"א, ולמקום הגיע צוות נט"ן והחל בניסיונות החייאה. הצוות ניסה להחזיר לתינוק את הדופק והנשימה גם באמצעות תרופות. לדברי הפרמדיק אילן גור-ארי, רק לאחר מאבק של כ-40 דקות על חייו של איתי אפסה כל תקווה, ומותו נקבע.
 |
|
|