יתרונות השוקולד
אתם אוהבים שוקולד? גמני!
מהיום, 3 סיבות למה לאכול שוקולד:
יין שוקולד ודגים – מוסיפים שנים לחיים
חוקרים בהולנד מצאו את התפריט האולטימטיבי המאריך חיים: אלה שצרכו דגים, פירות, ירקות, יין, שוקולד ושקדים האריכו חיים יותר מ-6 שנים מאלה שצרכו תזונה שונה. התפריט גם סייע למניעת מחלות לב וכלי דם
מוטי גל
יין, שוקולד ועוד דברים טובים יכולים להאריך חיים: מחקר חדש מגלה כי ארוחה יומיומית הכוללת פירות, ירקות, דגים, שקדים, יין ושוקולד מריר מאריכים חיים ומפחיתים את הסיכון למחלות לב וכלי דם. המחקר החדש פורסם בגליון האחרון של כתב העת BMJ .
לדברי ד"ר אוסקר פרנקו, מומחה לבריאות הציבור מהמרכז הרפואי אראסמוס שבהולנד, מזונות רבים מפחיתים את הסיכון למחלות לב וכלי דם. פרנקו וצוות
חוקריו בדקו במחקרים רפואיים קודמים, ובאמצעות חישובים מתמטיים שונים, קבעו מהו ההרכב האידיאלי של ארוחה, אותה כינו "Polymeal", המסייעת בתוחלת חיים ארוכה.
ארוחת החיים הטובים, כוללת יין, דגים, שוקולד מריר, פירות, ירקות, שום ושקדים. את המרכיבים יש ליטול מידי יום, פרט לדגים אותם ניתן לצרוך כארבע פעמים בשבוע. אשר ליין ולשוקולד, החוקרים הדגישו כי אותם יש לצרוך במתינות.
לדברי החוקרים, העלו החישובים כי ארוחה שכזו מאריכה חיים אצל הגבר ב-6.6 שנים בממוצע, יותר מאלה שאינם צורכים אותה. בתוך כך, היא מעכבת את התפרצותם של מחלות לב בתשע שנים. בקרב נשים, מאריכה הארוחה כ-5 שנים בתוחלת החיים, ומעכבת את התפרצות מחלות לב בכ-8 שנים.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3020299,00.html
שוקולד - עכשיו גם נגד שיעול
תאוברומין המצוי בשוקולד, נמצא כיעיל יותר בהפסקת שיעול בהשוואה לתרופה קודאין שנחשבה עד כה לעוצמתית ביותר נגד שיעול. החוקרים משערים כי תאוברומין מדכא את העצב הגורם לשיעול
מוטי גל וסוכנויות הידיעות
אוהבים שוקולד? בעתיד ייתכן שהממתק הממכר ימצא גם בארון התרופות שלכם: מדענים מצאו כי מרכיב בשוקולד יעיל כנגד שיעול, בעוצמה רבה יותר משל התרופות המוכרות. התגלית פורסמה בגליון האחרון של כתב העת New Scientist.
החוקרים נתנו למשתתפי הניסוי טבליות המכילות את המרכיב תאוברומין המצוי באגוז הקוקואה ממנו עשוי השוקולד. נבדקים נוספים קיבלו את התרופה קודאין להפסקת שיעול, או תרופת דמה ללא חומר פעיל (פלצבו).
המתנדבים נתבקשו לשאוף גז המכיל את החומר קספסאיצין, רכיב המצוי בפלפל המגרה את מערכת הנשימה וגורם לשיעול. רכיב זה משמש בבדיקות יעילות של תרופות שיעול. החוקרים מצאו כי תאוברומין מאגוז הקוקואה היה עוצמתי
יותר מהתרופה קודאין המצויה בתרופות לשיעול.
החוקרים אף מצאו כי תאוברומין אינו גורם לתופעות לוואי, בניגוד לקודאין המסווג כתרופה נרקוטית הגורמת לנימנום, עצירות ואף התמכרות. החוקרים סבורים כי תאוברומין פועל דרך דיכוי עצב ה"ואגוס" האחראי על יצירת רפלקס השיעול.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3008531,00.html
סובלים מסוכרת ומלחץ דם? תאכלו הרבה שוקולד
מחקר חדש מגלה כי שוקולד מריר עתיר בנוגדי חימצון המסייעים להפחתת יתר לחץ דם ולטיפול במחלת הסוכרת. עם זאת כדאי להיזהר: הממתק עתיר שומנים ודורש בקרה קלורית
מוטי גל
אחרי שסיפרו לנו שהשוקולד מאריך חיים , ומרפא שיעול - עכשיו מדווחים חוקרים שיש לו, לחום מתוק-מריר הזה, יתרונות בריאותיים נוספים: אכילת שוקולד מסייעת לשלוט טוב יותר במחלת הסוכרת, ומונעת יתר לחץ דם. על המחקר מדווח כתב העת Nurtition בגליונו החדש.
כאומר, אין זו הפעם הראשונה בה מדווחים יתרונות בריאותיים של השוקולד המריר. חוקרים באתונה מצאו השנה כי אכילת 100 גרם של שוקולד מריר משפרת את זרימת הדם בגוף במשך שלוש שעות לפחות, שוב בזכות נוגדי החימצון שבו. נראה כי לשוקולד חלב אין השפעה דומה – ככל הנראה משום שהחלב מפריע לתהליך הספיגה של הפלבונואידים.
במחקר החדש שנערך באוניברסיטת "לה-קווילה" שבאיטליה, נבדקו 15 אנשים שנתבקשו לבלוס 100 גרם של שוקולד מריר מידי יום, למשך 15 ימים. החוקרים מצאו כי אכילת השוקולד הפחיתה את רמות לחץ הדם של הנבדקים, וסייעה לשלוט ברמות הסוכר בדם – בעיה בה נתקלים חולי סוכרת.
לדברי החוקרים, חומרים נוגדי חימצון (אנטי-אוקסידנטים) ובהם פלאבאנול, אחראים להשפעה הבריאותית של השוקולד, משום שהם מונעים את היווצרותם של רדיקלים חופשיים הפוגמים בתאי הגוף. עם זאת הזהירו החוקרים כי השוקולד מכיל גם כמויות שומן גבוהות, המסוכנות כשלעצמן.
"אנשים המעוניינים להוסיף שוקולד לתזונתם היומית, צריכים להפחית כמות קלורית נכבדת מהמזון כדי שלא לעלות במשקל", ציין ראש צוות החוקרים, ד"ר קלאודיו פרי, "השוקולד אמנם מכיל אנטי אוקסידנטים, אך הוא גם עתיר שומנים".
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3061883,00.html#n
*** נא לקחת את כל המילים בערבון מוגבל, אני עייפה כתמיד. ***
 |
|
|