פשטידא
זה לא פעם ראשונה שהישיבה בבת ים נסגרת, בשנת תשמ"ד נסגרה הישיבה בגלל אי יכולת ר' יי"מ לקבל שליטה על הישיבה, חוץ מזה כבר זה לא דבר חדש באבוב, אנשי ר' בן ציון כבר סגרו ביום המר והנמהר תענית אסתר תשס"ה את הישיבה ע"י POLICE
לדאבוני לא ראה רבינו מהר"ש מקום ברכה בקרית באבוב מעולם,
רק כמה מראה מקומות
הרב הראשון של הקריה היה הרה"צ ר' אברהם ענגלערד זצ"ל (דאברא רוב) בהיותו הרב, ובאבוב קראו לרבי רב היו כמה בחורים בישיבה שראו בזה פחיתות כבוד לאדמו"ר מהר"ש זצוק"ל והיה שם בעיות עד לב השמים, שאל את ר' אברהם אהרן לעזער ור' שלום קעסלער תלמידי הישיבה דאז,
במשך עשר שנים לא היה רבינו מהר"ש זצוק"ל יכול להיכנס לאר"י משום שהיה מקבל צו להתיציב למשפט לאחר שאיזה ברנש בשם אביצדק שהיה הקבלן לבנות הקריה העליל עלילה עד שבשנת תש"ל או תשל"ג (איני זוכר כבר) סידרו הענין,
בכתבי זאת נזכרת שאי שם בתחילת שנות המ"ם ירק עליו בחור אמריקאי אחד שגר היום בלנדון ולקחו אותו לבית הסוהר ע"י מסירת הנ"ל.
עד לערך שנת תשל"ד אם איני טועה היה בין רב הקריה לראש הקהל דאז סיכסוכים תמידים, בזכרי זאת הריני לציין שכשם שהדברא רוב היה יהודי ת"ח מופלג, חסיד משיירי הדור הקודם, גם הרש הקהל היה יהודי חסיד ונחמד (א אמתער געשמעקא יוד) ביתו היה פתוח לרוחה לעשרות אם לא מאות אורחים, בחורי הישיבה היהו תמיד אצלו אם זה במצוש"ק לכוס קפה או סעדות וכדומה, כ"ק רבינו מהר"ש היה מתאכסן אצלו תמיד ועוד כמב רבנים, אם זכרנו לא מטעה דומני שהאדמו"ר מתלדות אהרן זצ"ל היה שם,
הקריה אף פעם לא היתה הצלחה גדולה מדי והסיבות רבות אבל עיקרן היא שכמו ב48 היום האוירה שם אף פעם לא היתה מזמינה תמיד היה שנים שלש ששלטו בכיפה והשאר לא היו שוים התיחסות, לצערי לרב הקריה היום היו כמה אפשריות לשנות את המצב אבל הוא יותר התעסק במשחקי כבוד, אם כל מי שהצליח, שנים רבות היה הרב בנש"ק ר י"מ מספר שתים בקריה ובישיבה כי רק הוא לא האפיל על רב הקריה ומי שלמד או גר שם יודע איזה פנים היה למקום, נחזור לענין בתשמ"ג רב הקריה החליט לסגור את הישיבה הסיבה בגלל שהיו יותר מדי בחורים לא מעולים, אז שלחו מארה"ב קבוצה ופתחו ישיבה חדשה בראשות הר"ר בח"ג שליט"א שהצליחה מאד אבל בהיותו דיין הקריה וראש הישיבה זה האפיל יותר מדי על רב הקריה (שדרך אגב בן אדם נחמד שהיה יכול להצליח אם רק היה נשאר בחדרו לעשן את המקטרת במקום לדרוש כבוד) ואז הביאו את ר' י"ד שהיה זועה ירושלמית חדשה שלא התאימה לאוירה בכלל והישיבה ירדה ועלתה כמו יו יו למעלה למטה עד לסגירתה הנוחכית, אני משער בגלל יותר מדי אהדה ל45 סט. ואחרי החגים ר' בן ציון ישלח מכאן עוד שלושים בחורים והגלגל יסתובב מחדש,
תוקן על ידי - גל_עיני - 06/05/2005 23:48:36
תוקן על ידי - גל_עיני - 06/05/2005 23:50:34
 |
|
|