|
|
| נשלח ב-1/6/2005 16:35 |
|
| |
שעפסעל
זיי נישט א שעפסעל.
זיי מודה אדער ענטפער נישט.
ביסט א באבאווער, און א אלטער היידפארק שרייבער אונטער א נייער ניק....
|
|
|
|
|
| נשלח ב-1/6/2005 16:53 |
|
| |
בארא פארקר, איך בין שעפסל, וואס שרייבט אין היידפארק ווייניגר ווי א יאהר אבער אין אלע פלעצער בין איך שעפסל אין נאר שעפסל און קיין שום אנדער ניק נישט.
נאר עטץ "חכמים" גיט אייך אכטונג, פון אזויפיל "באבוב'ער" חסידים וואס עטץ האט שוין געמאכט דא מיט כח אפילו ווען זיי זענין נישט, וועט עטץ נאך בלייבן אהן מנין.
|
|
|
|
| נשלח ב-1/6/2005 17:21 |
|
| |
שלמהחיים וכל חבורתו.
האינכם מרגישים משונה שגם אנשים שאין להם כל שייכות לבאבוב נמשכים בנשמתם לכ"ק רמ"ד שליט"א? האין זה אומר דרשני?
במקום לחשוב באופן טפשי כאילו שאנחנו מסתירים משהו כדי לנהל תעמולה מוסתרת, אולי תתחילו לחשוב רציונאלי מה קורה כאן? וואס גייט דא פאר?
מעבר לזאת כל הפרסומים של הצד שלכם, גורמים ליותר ויותר אנשים להתרחק ממכם אפילו אם הם אינם בוחרים בצד השני, ואין לי ספק שגם בתוך באבוב זהו המצב.
תעשו בדק בית ויפה שעה אחת קודם.
העצה שלי כבר פרסמתי בעבר ואני חוזר עליה כאן, כדאי לכם לנהוג כתולדות אהרן ולהגיע להסכמה ופשרה עם הצד השני, ועי"ז יבוא לכם המנוחה והנחלה, וודאי שלא ע"י הכפשות תגיע הישועה.
באותו ענין ומאותו טעם, מאוד לא נהניתי מהמערכה שפתח כאן גל-עיני נגד ר' אביש ברודט, לדעתי הוא איש ישר ולא זו הדרך לנהל מאבק, במיוחד לא כשהכל ספקולציה.
את דעתי בעצם המינוי בכולל כבר כתבתי ואין צורך לחזור עליה שנית.
|
|
|
|
| נשלח ב-1/6/2005 18:23 |
|
| |
קבלתי בתיבה אישית.
מקדמת דנא איז געווען א שיינע אויסווייל פון פארשידענע סארט קהילות, צוביסליך ווילן אלע זיין די זעלבע. למשל:
אמאל איז געווען א קהלה ווי פאפא וואס איז געווען אויבערלענדער אידן, מיט זייערע מנהגים און השקפות היינט ווילן זיי זיין ווי א "געהריגע" חסידות.
נעמט א קהילה ווי וויען וואס איז געווען א עכט יעקישע קהלה, היינט האבען זיי א רב מיט ווייסע זאקען.
אפילו סאטמאר איז נישט געווען קיין חסידות ווי ווישניץ אדער סקווער עס איז געווען א קהלה מיט א רב וואס איז אויך געווען א רבי, היינט וויל א שיינע טייל פון סאטמאר זיין א "געהריגע" חסידות.
די זעלבע איז מיט באבוב, באבוב האט אלעמאל געהאט אן אייגענארטיגקייט, די וואס האבען זיך אפ געריסען ווילען זיין "געהעריגע" חסידים, איך דארף נישט מסביר זיין וואס דאס מיינט.
ווארטס נאך א ביסעל און די ספרדים וועלען אויך וועלען זיין געהעריגע חסידים.
|
|
|
|
| נשלח ב-1/6/2005 21:19 |
|
| |
כבוד ר' .SIM89
הייתי נהנה אם היית שואל אותי שאלה זו בפרטי, אבל מכיון ששאלת בפורם אשיב לך כאן,
ביום ב' השבוע אמר ר' בעריש רובין לשליחי קהלתנו, שהמניע היחדי למנות גם את רבינו שליט"א לנשיא הכבוד מטעם באבוב הוא ר' אביש ברודט,
מי שמסר לי הידיעה עומד מאחרי דברים האלה במאה אחוז ור' אביש אישר לאדם זה שהוא מתנגד למינוי רבינו אפילו שע"י זה תגמר המחלוקת,
האם לדעתך אחרי כל זה אני צריך לכבד את ר' אביש ???
אלא מה תאמר לי ששקר הדבר אומר לי בן אדם מכובד שאני מכיר וחזר ואישר באזני עכשו שכל מילה אמת,
על דבריך "במיוחד שזה בנוי על ספקולציות" טוען ידידי שיש לו עדים כשרים לדבר וזה לא ספקולציות כלל וכלל
לא זו הדרך לכו בה
מכיון שאתה מכיר את ר' אביש אם הוא מכחיש הודיע לי מיד ואתקן העול, ואפי' אם הוא רק חוזר מדבריו וע"י זה תפטר המחלוקת אחזור מדברי תיכף ומיד
כמובן שאם לא יחזור מדבריו לא אשקוט עד אשר יתוקן העול
|
|
|
|
| נשלח ב-1/6/2005 21:40 |
|
| |
גערעכט אדער נישט ס'איז נאך צי יעדע צייט שענער ווי וואס עטס טיטס און ..... שלא בתפארתה......
|
|
|
|
| נשלח ב-2/6/2005 19:44 |
|
| |
שלמה חיים היקר
מוכרח אני להודות, ששאלתך הוגנת וצריכה תשובה,
וזה תשובתי
לשיטתי, ושיטת רבים מקהילתנו, אנו צריכים לפרוש ולהקים כולל חיבת ירושלים יוצאי גלצי'ה אחרת ולשלוח הכסף לעניים אר"י ישירות, ולחכות לעיקול מר' בעריש רובין, ואז נוריד העיקול דרך בי"ד, ואז נשחק אתכם קצת, וסוף דבר מה שלא רצתים ליתן כמו אנשים מכבודים תתנו דרך בושות, וגם מבקשים אנו את ראשו של ר' בעריש רובין ור' יהושע הלר שהכניסו הכולל לבוץ הזה ללא כל צורך רק לאינטרס פרטי,
עכשו חדשים לבקרים מדי יום ביומו, אנו מקבלים בקשות ותחינות מאת חברי הנהלת הכולל בארה"ב, באירופה, ובישראל, שלא נעשה צעד זה, הם מודים ומתודים שעשו טעות ומבטחים לתקנה, לא אכתוב כאן השמות של אותם חברי הנהלה אבל אומר שרבים הם, והם רוב חברי ההנהלה גם באן בארה"ב, והם מתחננים שרבינו יקבל הנשיאות "כאדמו"ר מבאבוב" והם לא יתערבו בטיטול עד לאחר ד"ת,
אף שאינני רוצה בזה, אבל אודה שבכזה מצב לא שוה להתחיל קמפיין חדש,
והנה השבוע בישיבה על העניין אומר ר' בעריש רובין לשליח קהילתנו שכבר כולם מסכימים אבל מה אפשר לעשות אם ר' אביש ברוד שהוא המתנגד העיקרי לגמור העניין, לדעתי ר' בעריש מתחבא כמו ילד קטן מאחורי ר' אביש, אבל זהו התשובה הפרומלית של בעריש רוביו לקהילתנו, זו לא ספקלציה כלל וכלל זה דבר בדוק ויש לי ע"ז כמה עדים מהנהלת הכולל,
היום יש עוד כמה מהלכים אבל בעיקרון לפני הדינר נדע מה הצעד הבא והאמן לי אני וחבירי לא גמרנו אם ר' הכולל מילא ר' בן ציון וקהילתו אנו מבינים את צערם, אבל הכולל דחף את אפו לבוץ מעיקרא בשביל אינטרס של שני אנשים פרטים הלא המה ידידנו
ר' בעריש רובין
ר' יהושע הלר מב"ב
 |
|
|
|
|
| נשלח ב-2/6/2005 20:06 |
|
| |
אשטח לכם את משנתי בקיצור על קצה המזלג, וכשאתפנה אי"ה אאריך,
לכאורה נאמר, בא נוותר על נשיאות הכולל, ביג דיל נשיאות שמנשיאות, ב"ה אנו מצליחים קהל חשוב יפה, בני תורה, אוירה נעימה, ישיבה קטנה, ישיבה גדולה, כולל, אי"ה ת"ת ושאר מוסדות התורה, וכו'
והרי לפי הפולטיקל קורקט לרבי אין נאה לו לחפוץ בדבר כמו בנשיאות כולל שהרי רק בעל גאוה ואדם ריק רודף אחר הכבוד הזה,
ועוד למה שנרד לרמה שלהם, בגלל שר' אביש רוצה להתפלל לפני העמוד בביהמ"ד 48 סט, אני צריך לרדת לדרגתו ולכתוב נגדו.
אבל לדעתי זו טעות שהרי כבר אמרו רבותינו במשנה, "מלך שמחל על כבודו אינו מחול", ולמה? משום שאף שיכול למחול על כבודו הפרטי, אינו יכול למחול על כבוד איש הפשוט מעמו שמרגיז אותו שהעליבו את מלכו, היוצא לנו שרבי שמוחל אפילו על כבוד מדומה הוא מועל בעמו, (חסידיו), א"כ כשהוא לוחם על תואר נשיאות לא זה בלבד שאינו רודף אחר הכבוד אלא מקיים חובה בסיסית מתפקידו,
ובא נאמר שרבינו מבאבוב שליט"א, וראשי קהילתנו, וגם אני ואתה נסכים לזה משום שבעלי דעה ובעלי שנים אנו,
אבל בעוד שנים אפילו אם אי"ה יהיה שלום ושלוה, ובני, ובני חבירי הלומדים במתיבתא שלנו ילכו לבהימ"ד ויראו במודעה של חיבת ירושלים שמכנים את ר' ב"צ נשיא הכולל ורבינו מבאבוב שליט"א לא, והום בחורים צעירים ולא יבנו מה בדיוק קרה ומדוע ויתרנו ע"ז וזה יכאב להם היכולים אנו לסלוח לר' אביש בעבורם?
וכל זה למה, מי הוא זה שבאמת החליט בכולל חיבת ירושלים, האם שאלו את הקהל? לא ולא!
האם היתה החלטה מלאה של חברי הועד? לא ולא!
רובם אנשים כשרים הבורחים ממחלוקת, ומשום כך גם לא חתמו על כתב הכתרה לר' בן ציון כי רוב חברי הועד לא הסכימו לחתום, וחשבו שאסור לכולל להתערב לפני פסק בי"ד על האדמור"ת, ולאדמו"ר מקלויזנבערג, ובלוזוב כן חתמו כל הועד, רק ההחלטה היתה של ר' יהושע הלר ור' בעריש רובין חסידי ר' ב"צ, וכפי הנשמע ר' אביש גם בעל דעה ואילו יוליכו אתנו כך??
נשאלת השאלה האם משום שר' אביש החליט לרדת לדרגה הזאת ואני לא רוצה לרדת לדרגתו, הדור הבא של קהילתנו ירגיש שהוא נמצא בחברת סעקענד קלאס?, לא ולא וכבר אמר החכם עת לכל, ועכשו העת לעמוד על שלנו וזה הסיבה שמלך אינו יכול למחול,
יש לי עוד אריכות אבל זה הקיצור
ואני מקוה שפעלתי שני דברים
א ) שר' אביש יחזור בו, ויכנס לרבינו ואז בכבוד גדול נכבדו להתפלל גם אצלנו ביבהמ"ד לפני העמוד,
ב ) אני בטוח שפתחנו פתח שר' בעריש (מנהל) ור' יהושע (יו"ר) יאבדו את תפקידם כמנהלים, אולי זה יקח עוד שנה, אולי פחות,
האמנו לי יש המון אנשים שרוצים את מקומם, והם במקום לדעת את מקומם קפצו בראש וקלקלו לקהילה שלמה בשביל אינטרס פרטי,
בכבוד גדול
גל עיני ואביטה נפלאות
 |
|
|
|
|
| נשלח ב-3/6/2005 01:30 |
|
| |
אני כבר כותב בהייד פארק תקופה אבל כל כך הרבה תגובות אישיות כמו שאני קבילתי נגד אביש ברוד (הזינגער) לא האמנתי, כמה לשון הרע וידיעות שקיבלתי נגדו זה מפחיד אם רק היית מפרסם את מה שכתבו לי הוא לא היה יכול לצאת ברחוב לשנים,
אבל מכיון שאיני כאן להשמיץ את אביש ברוד אישית, אלא כדי להגן על קהילתנו הקדושה ממעשיו אני רק יכתוב בינתים חדשות יבשות,
אדם שדיבר אם בעריש רובין שסיפר לו איך הוא הצליח לתמרן את אביש ברוד למצב הזה שהוא יהיה חוד החנית נגד רבינו מבאבוב שליט"א, הוא הכניס לאביש לראש שמדובר כאן בקהילה שלא תחזיק מעמד יותר מכמה שבועות, קהל קטן וזניח, ממלא אין לא מה להפסיד לצאת נגדם,
האיש שסיפר לי את זה שאל את בעריש הרי יודע אתה את האמת היית לפני שבועים בשלש סעודות אצל רבינו מבאבוב שליט"א ואף כיבדוך בגלילה במנחה (כבוד גדול באבאוב לגלל הס"ת שמחזיק רבינו שליט"א) וראית בעינך שהיה למעלה משבע מאות איש ואמרת לי שהתפעלת מאד וזאת קהילה יציבה,
ואף אתה (בעריש) הסברת לי החשבון שספרת בערך על כל שורה בטיש ובפרענטשס כשלושים איש, ומצד ימין ספרת עשר שרות (שמונה בעמידה ושנים בישיבה) ועשר שרות מצד שמאל הרי שש מאות איש ( 30 כפול 20 ) ומצד מערב של הטיש ספרת עשר שורות של בערך 12 איש הרי זה 120 ( 12 כפול עשר) ועוד קהל יפה שעמדו מפוזר איך נתת לאביש להאמין בדבר שאתה יודע שזה שקר,
ובעריש ענה לו ללא בושה (בעריש חושב שהנ"ל ידידו) כשזה עובד לצדי פולטית אני עושה מה שאני צריך ואין לזה קשר אם זה אמת או לא,
עכשו זה עובד טוב בשבילי, כי כדי לקבל מכמה אנשי ר' ב"צ הסכום שאני רוצה טוב לי להיות נגד רמ"ד מבאבוב שליט"א, אך כיון שאני רוצה אחרי הדינר לפייסו, אני משחק כאילו אני לא יכול לעשות כלום והרשע הוא אביש, ואחרי הדינר ישאר אביש חוזק ואני אצא בשלום,
אני מביא הדברים האלה רק שתזכרו אחרי הדינר כשיבא בעריש לומר שלא ידע הוא ידע גם ידע,
ועל אביש ברוד תמיד חשבתי שהוא בעל מנגן יפה נהנהית לשמוע אותו בסיום הש"ס, אבל שבן אדם ישתטה כ"כ שיחפור לו בעצמו קבר את זה לא האמנתי,
ואף שנראה לי שהוא כחומר ביד היוצר של בעריש, אבל מעשיו הם מה שחשוב, ואם לא יחזור בו אקוה שכל יחיד ויחיד יחרים אותו לא להזמינו לשיר בשמחות, או דינערס וכדו' ואולי ירחם השם ויחזור בו ביומים שנשארו,
או אולי ירחם השם עליו ויבא בשבת אלינו ויראה בעצמו השקר שבעריש מכניס לו
 |
|
|
|
|
| נשלח ב-3/6/2005 01:56 |
|
| |
רשעות או חלם??????
ביום א פרשת נשא יתקיים הדינר השנתי של כולל רמבע"ה חיבת ירושלים,
הדינר יתקיים לעילו נשמת רבינו הקה"ט מהרנ"צ מבאבוב נבג"מ זי"ע שמסר את עצמו בלב ונפש למען הכולל ככתוב בהזמנה של כולל חיבת ירושלים,
אבל דא עקא גורס הכולל שלמשפחת רבינו אין מה לבא לדינר, ואפילו לא טרחו להזמין את או את רבינו מבאבוב שליט"א שהוא כהיום ראש משפחת רבינו או את הרבנית האלמנה הצדקנית, או את בנות רבינו זצ"ל לדינר ויותר מזה אף שלחו אליהם בדרך אגב שלא יבאו, שהרי אף שהדינר הוא לעילוי נשמת רבינו זצוק"ל (הבעל האב החותן) הוא מתקיים בצל החוצפה של הנהלת הכולל של לקיחתם צד נגד משפחת רבינו בד"ת שמתקיים,
ורגע, השאו עוד לא נגמר, האיש ללא פנים בעריש רובין עוד הגיע לרבינו ליחידות לפני שלשה שבעות והסביר לו מדוע הוא רוצה לתת לר' ב"צ הנשיאות, ורבינו ענה לו מה שענה ובעריש לא אמר אף מילה כמו אקוה לראות את רבינו בדינר,
כשיצא אמר שהוא עוד יודיע לרבינו מה שהחליטו, מאז לא שמעו ממנו או מאף אחר מחברי הנהלת הכולל בבית רבינו שליט"א,
לאחד מחברי ההנהלת הכולל ששאל אותו אם הזמינהו את רבינו שליט"א, הוא ענה אני לא מזמינו אקוה שלא יבא ואחרי הדינר אעלה לשאלו מדוע לא בא, ואם הוא יאמר שלא הזמנתי אותו אענה הרי היית אצל רבינו בבית לפני זמן מה,
רבותי אין בפי מילים מה האנשים האלה מסוגלים, רגע ועד כל זה למטרות צדקה השם ירחם
כשבעריש יבא לבית רבינו אחרי הדינר תזכרו מה שכתבתי כאן
תוקן על ידי - גל_עיני - 03/06/2005 1:58:36
 |
|
|
|
|
| נשלח ב-3/6/2005 02:58 |
|
| |
גל עיני
האסט געשריבען,מוכרח אני להודות, ששאלתך הוגנת וצריכה תשובה, וזה תשובתי
אין למעשה האסטע מיר נישט גענפערט
איך פארשדיי דיר אינגאנצן נישט
אינאיינעם מיט רב"צ וויל עטץ נישט אז ער זאל זיין נשיא
אן רב"צ קען ער נישט זיין נשיא רב"צ איז א האלבערשטאם אין ער זיצט יעצט אויף זיין טאטעס פלאטץ אין ער האט 60 פראצענט
ממילא וואס ווילסטע???
טאר די כולל נישט גיין ווייטער??
אין פארגעס נישט בשעת עס איז אנגעגאנגען די משא ומתן זענט עטץ געווען אין קארט שלא ברשות בי"ד???
מילא ענטפער מיר וואס זאל מען טיען פאר דעם הייליקייט רמ"ד יא נשיא אדער נישט נשיא????
-----------------
-----------------
היינט האסטע געשריבען א נייע משוגעת אינטער'ן קעפעל
רשעות או חלום?
איך פארשטיי דיר נישט ענק געבן ארויס א עיקול קעגן דעם כולל ענק פארפירן דעקעגן ענק ווילן מאכן א נייע
פארוואס זאל מען איינלאדענענן ענקער רבין??
ענק שלאגן דאך זיך ??
ענק ווילן דאך ניטש קימען??
וויל רמ"ד קימען אין די זייט זיצט זיין פעטער רב"צ דער נשיא???
אויב יא קען איך היינט ערלעדיגען א הזמנה צום דינער!!
הער שוין אויף אין זיי נישט אזוי בלינד
|
|
|
|
| נשלח ב-5/6/2005 18:13 |
|
| |
גל עיני!
הקונטרס זהו ליקוט כל הודעותיך כאן ב"פארק" בהקשר לנשיאות, עם כל שגיאות הכתיב, כמו מכאן והילך במקום ואילך, או אם במקום עם.
זאג מיר ס'איז צום זאך אין אקונטרס די ווערטער "ביג דיל נשיאות שמנשיאות"? וואס מיינט די ווערטער?
|
|
|
|
|