אני רוצה לומר לכם שאני וחבירי לא הולכים השנה לדינר.
אין בזה סיבה פוליטית, אלא פשוט כמחאה על מנהלי הכולל שהם למעשה שליחים שלנו למען עניי ארץ ישראל, התערבו במחלוקת פנים חסידית על חשבון עניי ארץ ישראל.
גם אם היו מכתירים את האדמו"ר מבאבוב השני, גם אם היו מכתירים את שני האדמורי"ם כנשיא זה היה חוצפה באותו מידה, כי לקופה כללית של צדקה שמקודש אצל כל כך הרבה יהודים כל כך הרבה שנים לא מערבים פוליטיקה. הם כמנהלים וכשליחנו היו צריכים לבחור בדרך של שב ועל תעשה, עד שהחסידות הזאת גומרת את הוויכוח הכואב הזה בדרכי שלום.
זה שמנהלי הכולל הם חסידי באבוב לא נותן להם שום זכות להכניס את כולנו לקלחת של מחלוקת, הרי העניים הם אלה שמשלמים את המחיר, ואם השנה עוד יהיו אנשים שישלמו במיטב כספיהם כדי להצדיק את המהלך השגוי, זה יהיה בכיה לדורות, וכבר היו דברים לעולמים.
פעם בעבר הרחוק היה מתח רבתי מי ימלא את מקום הנשיא, וכמובן אז היה להנהלת הכולל קצת יותר רגש לעניי ארץ ישראל מאשר לפוליטיקה, אז בחרו אישיות מכובדת לא רבנית כנשיא וכך בחרו בשב ועל תעשה.
, לדעתי דעה זו משקפת את דעתם של רוב יוצאי גאליציה, וכנראה אפילו חלק מאלה שחונים תחת דגל באבוב המעטירה, אני אישית שמעתי מרב אחד מהחושבים של יוצאי גאליציה את כאבו את הכנסת מוסד מקודש זה למחלוקת.
 |
|
|