בית פורומים חדשות אנש אין בילדער

כולל חבת ירושלים דריי נייע נשיאים היינט

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-5/6/2005 18:28 לינק ישיר 


גל_עיני

לויט ווי איך פארשטיי ביזט די דאך דער וואס האט געשריבען דעם קונטרס, האב איך צו דיר א שאלה, די ענדיגסט אז די האסט עס געשריבען אין א איילעניש, שרייבט מען דען אזא מין שארפע לעבענס החלטה אין אזא איילעניש?

חוץ מזה, חזק ואמץ, אדרבה ואדרבה, ירבו כמותכם בישראל, ס'זאל ווערען נאך און נאך אפיסעס דא אין אמעריקא פאר כוללים פון עניים. ומינהון ומנכם יתרבה צדקה ותורה בישראל.





דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/6/2005 19:24 לינק ישיר 

סים




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/6/2005 20:31 לינק ישיר 

אני רוצה לומר לכם שאני וחבירי לא הולכים השנה לדינר.

אין בזה סיבה פוליטית, אלא פשוט כמחאה על מנהלי הכולל שהם למעשה שליחים שלנו למען עניי ארץ ישראל, התערבו במחלוקת פנים חסידית על חשבון עניי ארץ ישראל.

גם אם היו מכתירים את האדמו"ר מבאבוב השני, גם אם היו מכתירים את שני האדמורי"ם כנשיא זה היה חוצפה באותו מידה, כי לקופה כללית של צדקה שמקודש אצל כל כך הרבה יהודים כל כך הרבה שנים לא מערבים פוליטיקה. הם כמנהלים וכשליחנו היו צריכים לבחור בדרך של שב ועל תעשה, עד שהחסידות הזאת גומרת את הוויכוח הכואב הזה בדרכי שלום.

זה שמנהלי הכולל הם חסידי באבוב לא נותן להם שום זכות להכניס את כולנו לקלחת של מחלוקת, הרי העניים הם אלה שמשלמים את המחיר, ואם השנה עוד יהיו אנשים שישלמו במיטב כספיהם כדי להצדיק את המהלך השגוי, זה יהיה בכיה לדורות, וכבר היו דברים לעולמים.

פעם בעבר הרחוק היה מתח רבתי מי ימלא את מקום הנשיא, וכמובן אז היה להנהלת הכולל קצת יותר רגש לעניי ארץ ישראל מאשר לפוליטיקה, אז בחרו אישיות מכובדת לא רבנית כנשיא וכך בחרו בשב ועל תעשה.

, לדעתי דעה זו משקפת את דעתם של רוב יוצאי גאליציה, וכנראה אפילו חלק מאלה שחונים תחת דגל באבוב המעטירה, אני אישית שמעתי מרב אחד מהחושבים של יוצאי גאליציה את כאבו את הכנסת מוסד מקודש זה למחלוקת.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/6/2005 21:55 לינק ישיר 

ווער עס האט די קארטעל וואס ר' מרדכי דוד'ס מענטשען האבען ארויסגעשיקט דעם שבת אז מען זאל איבערגעבן די געלט פאר די ממונים און מען גייט שיקען די געלט גלייך אויף ארץ ישראל נישט דורך "כולל חבת ירושלים" זאל ביטע פאוסטען



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/6/2005 01:10 לינק ישיר 

JID

WOW

אתה מסבים להקמת עוד כוללים, UNDER ESTIMATED YOU

SIM
תודה על הקאמפלימענט קונטרס כתוב בטוב טעם, אם שה היה שלי הייתי גאה בו



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/6/2005 04:06 לינק ישיר 

די לויזערס שפירן זיך אויסגעשפילט טריצן זיי מיט'ן כולל

עס איז קלאר אז די כולל גייט עס נישט שפירן ווייל לעומת זה גייען די חסידים פין רב"צ געבן מער פארן כולל

נאר רמ"ד אין זיינע חסידים ווייזן דא ארויס זייער אמת'ע פרצופים אז ער/זיי זענענן נישט מער ווי א באנדע כבוד זיכער אין זענענן גרייט צי צישטערן אין ציהאקן יעדע זאך וואס עס שטייט זיי אין וועג, אין יעדעם איינעם וואס האלט אנדער ווי זיי אז די גאנצע וועלט מיז פליצלינג זאגן דריי מאל קדוש פאר דעם רמ"ד וואס האט זיך פארשעמקט לעצטענס צי ווערן רבי אין לכבוד דעם דארף זיין פעטער רב"צ זין פין דעם מייסד הקהלה ווערן א טראק דרייווער אדער גאר עפעס אנדערש אבער ח"ו ווערן א רבי

יא יא סוכ"ס גייען רמ"ד מיט זיינע חסידים אויך זיך איבערבעטן אין שלום מאכן מיטן כולל זיי זענענן צי ווייניג מענטשן צי פירן אן עפעקטן קאמף אז עס זיי זאלן זיך עפעס אנזען. אבער די דעמעדש ווי זיי פהארגענען זיך יעצט וועלן זיי נישט קענענן מתקן זיין



תוקן על ידי - שלמהחיים - 06/06/2005 4:10:59



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/6/2005 06:05 לינק ישיר 

מצורף קובץ

1



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/6/2005 06:05 לינק ישיר 

מצורף קובץ

2



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/6/2005 06:06 לינק ישיר 

מצורף קובץ

3



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/6/2005 06:06 לינק ישיר 

מצורף קובץ

4



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/6/2005 06:07 לינק ישיר 

מצורף קובץ

5



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/6/2005 06:07 לינק ישיר 

מצורף קובץ

6



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/6/2005 06:08 לינק ישיר 

מצורף קובץ

7



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/6/2005 06:08 לינק ישיר 

מצורף קובץ

8



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/6/2005 06:08 לינק ישיר 

מצורף קובץ

9



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > חדשות אנש אין בילדער > כולל חבת ירושלים דריי נייע נשיאים היינט
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 ... 6 7 8 לדף הבא סך הכל 8 דפים.

bholext
2009 © כל הזכויות שמורות לבחדרי חרדים. קטגוריית אקטואליה וחדשות: עשרות פורומים הכוללים חדשות נעייס, מה קורה בחצרות חסידים, חדשות מחסידויות שונות בארץ ובעולם, דיונים בנושאי אקטואליה, פוליטיקה, בטחון ועוד.