זה מה שקבלתי במייל מהצלה-דן, אחר שנתקל בבעיות תקשורת.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
קשה לשכתב אירוע כזה, כואב ומזעזע, עת נפטר בפתע אברך צעיר, בנו של אחד המתנדבים הותיקים.
יהי רצון שיבולע המוות לנצח ומחה ה' דמעה מעל כל פנים.
- - -
ועתה לפרטים:
בשעה 23.40 בקירוב, התקבלה קריאה על חוסר הכרה ברחוב עזרא 42 בבני-ברק.
מתנדב מד"א-'הצלה' גוש-דן אשר ברדה שהיה במקום האירוע, מספר:
"אני נהגתי ברכב. כשלפתע יוצא מישהו מהרכב שלפני וצועק: 'הצלה', 'הצלה'. ניגשתי מיד וראיתי שמדובר באברך צעיר מחוסר הכרה. הבאתי את הציוד מהרכב והתחלתי בפעולות החייאה ראשוניות, כשבמקביל אני מורה למלווהו להודיע מיידית למוקד מד"א, ואז הצטרפו אלי מתנדבים נוספים".
המתנדבים שלמה יפרח, יהודה לונדנר וצבי רודיך, מגיעים למקום, יחד עם הפאראמדיק ששי מוהדב.
לאחר בדיקה נוספת, מתברר כי חזר דופק ונשימה.
מעבירים את החולה למדרכה להמשך טיפול.
מספר צבי רודיך:
"ברגע שזיהיתי במי מדובר, החסרתי פעימה. קראתי למתנדב מרדכי ברזילי שנכח במקום, סיפרתי לו במי מדובר, והוריתי לו לפעול בנדון.... אלה היו רגעים לא קלים", הוא מסיים.
הפאראמדיק ששי מנסה את כוחו בהחדרת טובוס (צינור תוך-קני).
חברים נוספים מצטרפים לסיוע: אשר שלומוביץ, אלעזר קליין, ישראל גרוניך מרדכי ליברמן.
נט"ן פ"ת עם הפאראמדיק המעולה והמסור ניר יפת, הנהג ירון וד"ר שלאק, מגיעים למקום ומצטרפים למאמצי ההחייאה.
"שוב", מספר רודיך, "תוך כדי ההנשמות, אני נושא את עיני ורואה את אביו מביט אל מאמצי ההחייאה של החברים. זה ארך שבריר שניה, הוא לא יכל לשאת זאת. ניסיתי לחשוב רגע, איך היא ההרגשה של אב בשעה זו?! זה קשה! אלו רגעים ואירועים שפשוט קשה לך להתמודד. אתה חייב להמשיך ולפעול, לעשות את המתבקש, לנסות לממש את הסיכוי האחרון, מבלי לערב את הרגש יתר על המידה".
בצד, בתוך ההתקהלות הבני-ברקית (שכלל אינה מוסיפה כבוד...), נוצר מנין של אומרי תהלים – מעמד של קידוש שם שמים.
תוך כדי ביצוע ההחייאה, נושא הרופא את עיניו לפאראמדיק, כאומר: 'מה הלאה?'
מנכ"ל "הצלה" גוש-דן פרץ ברשת הקשר האלחוטית וביקש מהחברים להרבות בפרקי תהלים לרפואתו של ברוך בן איטא טובה.
לאחר שיקול דעת נוסף, הוחלט על פינוי לביה"ח, תוך כדי החייאה מלאה.
החובש הבכיר (כתבתי כבר?...) צבי רודיך, מצטרף לניידת הטיפול נמרץ בדרכה לבית החולים, תוך כדי המשך ביצוע פעולות ההחייאה.
בחדר ההחייאה בתה"ש המשיכו הרופאים במאמצי ההחייאה.
בחדר ההמתנה הסמוך התאספו מס' אברכים, ממכרי המשפחה, והחלו באמירת פרקי תהלים.
לאחר כמחצית השעה, למגינת לב כל, ובמעמד למעלה ממנין אברכים, נקבע מותו של האברך בן ה-22 הר"ר ברוך ז"ל בן יבלחט"א צבי וייס, כשחדר המיון מזדעזע לשמע זעקת "שמע ישראל" שנאמרה בקול בוכים.
- - -
עם התקבל ההודעה המרה, התהלכו רבים כסהרורים. הרגשה בלתי ניתנת לתיאור של שכול, הרגשה כבידה על פטירתו ללא עת של עלם חמודות, מטובי בניה של קהילת סערט-ויז'ניץ.
- - -
רב הארגון, ההנהלה והמתנדבים,
משתתפים באבל הכבד ובצער העמוק של חברנו היקר נעים ההליכות, מותיקי הארגון, איש חינוך ומעש
הרב צבי וייס הי"ו
מנכ"ל אגודת "רפואה וחיים"
על פטירתו החטופה של בנו האברך היקר הר"ר ברוך ז"ל
ומביעה את תנחומיה הכנים לכל בני המשפחה
המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד, ואך ששון ושמחה ישרה במעונכם לעד
תוקן על ידי - הצלה_דן - 19/06/2005 18:09:26
 |
|
|