בית פורומים הצלה בני ברק וגוש דן

תסחיף ריאתיp.e, מה הגורם הישיר למוות ???

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-20/6/2005 18:25 לינק ישיר 
תסחיף ריאתיp.e, מה הגורם הישיר למוות ???

הרי הקריש חוסם במקרה הגרוע ביותר רק ריאה אחת בלבד, וכי אין אנשים החיים עם ריאה אחת בלבד ???
(לדוגמא - חולי סרטן שכרתו להם ריאה אחת)

בהשתלמות בניר עציון שאלתי את זה, והתשובה שקיבלתי מהפארמדיק (ממח' ההדרכה-כמובן) שמכיון שזה קורה בפתאומיות הריאה לא מסוגלת לעמוד בכך.

מכיון וזה לא כ"כ התקבל על דעתי, המשכתי לברר.

שאלתי פאראמדיק נוסף (צבאי) ותשובתו הייתה שמכיון וזה חוסם את כניסת הדם לריאה זה גורם לעומס (ג"כ פתאומי) על הלב, והלב הוא זה שקורס במקרה זה.

פאראמדיק שלישי (גם הוא ממח' ההדרכה) טען אחרת, שהסיבה היא שכאן נוצר תמט ריאה . את המשך ההסבר לא הצלחתי להוציא ממנו - הוא קיבל באמצע נסיעה-.

אולי מישהוא כאן יכול לעזור לי קצת בענין ???

תודה מראש

תוקן על ידי - משהעוקצני - 20/06/2005 18:27:43



דווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-20/6/2005 22:29 לינק ישיר 

ובכן מר משה הנכבד.
כל הפארמדיקים איתם התייעצת צדקו! כולם לדבר אחד נתכוונו! הבעיה, במד"א בשביל להיות מדריך צריך או לעבור "קורס השפלת(הכנת) מדריכים, או להיות פארמדיק גם אם אתה חלש בהסבר...
תן לי צ'אנס.
נתחיל מכך שהחדר הימיני מזרים דם לריאות.
אם ריאה אחת מפסיקה לתפקד התוצאה = אותו לחץ שהיה בתפקוד של שתי ריאות עובר לריאה אחת שהלחץ עליה מוכפל בבת אחת!
א. החדר הימיני לא מצליח לשחרר את מלוא כמות הדם לכיוון הריאה וממילא הוא קורס ונוצר "אי ספיקת לב ימין"!
ב. הלחץ הפתאומי המוכפל על הריאה הבריאה שמקבלת בבת אחת כמות דם כפולה גורמת לריאה הבריאה לקרוס!
ג. הריאה שאליה לא מגיע דם "תמט ריאה".
ולדבריך שישנם הרבה אנשים שחיים עם ריאה אחת. אמת, אך גם הפארמדיקים צודקים, יש הבדל עצום בין מצב פתאומי לבין הדרדרות מתמשכת.
בתקווה שריציתי את שאלתך.
תמשיך לדגור ולחזור על החומר לשאול שאלות ולברר דברים כי רק כך לומדים!!!!!!! ורק כך תציל חיים!!!!! בהצלחה.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/6/2005 10:34 לינק ישיר 

חושב בכיר


תודה רבה על התשובה הנפלאה.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/6/2005 16:53 לינק ישיר 

בכיף. אם נהנית גם אני מרוצה.
אם יש עוד שאלות תעלה ואם אדע אענה, ואם לא אדע אברר בשבילך.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-22/6/2005 16:13 לינק ישיר 


חושב-בכיר!

שמך אכן ראוי לך.

ניתוח יפה ונכון של הפתופיזיולוגיה, תוך מתן הסבר יפה, ו...בגובה העיניים.

לא נותר לי אלא לחזור על מה שאמר ד"ר ולרי זה לא מכבר: "אתה חייב ללכת לקורס פאראמדיקים" (יש לקרוא זאת במבטא רוסי עמוק כמובן...).

באופן זה גם תחסוך את קורס [השפלת] (הכנת) מדריכים, ויהיה לנו פאראמדיק חזק בהסבר... (משהו בסגנון איציק אמדה... אולי?!...)

- - -

ולך משה עוקצני (שאגב נראה די ידידותי...)

בא ננסה לחדד מעט יותר את הנושא.

אם לאדם כזה ישנם קשיי נשימה חריפים, הבה ניתן לו חמצן, ובמידת הצורך אף נבצע אינטובציה ונציל את חייו. מדוע כה קשה להשתלט על הכשל הנשימתי שלו? מה זה שונה מ-CHF (= בצקת ריאות) למשל?

- - -

ולכלל הגולשים – שביקשו (בע"פ) לדעת:

שני המילים הלטיניות הכתובות בנושא האשכול, הם: .p. e, ראשי התיבות של: pulmonary embolism = פולמונארי אמבוליזם, דהיינו תסחיף ריאתי.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-22/6/2005 16:33 לינק ישיר 


הצלה דן

ראשית, תודה רבה על המחמאה.
אם כי ישנם הסבורים אחרת (עיין בלינקים המצו"ב)
http://masoret.hevre.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=1431536

http://masoret.hevre.co.il/hydepark/topic.asp?whichpage=3&topic_id=1431340


ועכשיו לגופו של ענין.

לא יעזור כאן מתן חמצן ואינטובציה.
(אולי זה יעזור קצת לריאה הבריאה שאינה חסומה ע"י התסחיף)
ברגע ואין אספקת דם לריאה - אין דם בנאדיות הריאה -
אין אפשרות לחימצון הדם.


תוקן על ידי - משהעוקצני - 22/06/2005 16:44:47



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-22/6/2005 21:59 לינק ישיר 


יפה משה!

וליתר דיוק:
התסחיף שנתקע בכלי הדם הריאתיים, מונע את חילוף הגזים.

מתן חמצן בריכוז גבוה יחמיר את מצב החולה. ואי-מתן חמצן מוביל למוות.

ע"כ הפתרון הוא, פינוי דחוף לביה"ח, תוך שמירה על סיטורציה מעל 90% (משחק עם ה-LPM).

מה שאין כן בבצקת ריאות, שם אין חילוף החומרים בגלל הנוזלים.

לכן במתן תרופות משתנות והעשרה בחמצן/סיוע נשימתי, נשפר את מצב החולה לאין ערוך.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-23/6/2005 18:37 לינק ישיר 

מי אמר שמתן חמצן בריכוז גבוה יחמיר את מצבו של החולה? הרי אין המדובר כאן בחולה COPD שכבר פיתח היפוקסיק דרייב (נשימה לפי מחסור בחמצן ולא לפי ערכים גבוהים של CO2)
מדובר כאן בחולה שפיתח בפתאומיות בעיה נשימתית עקב תסחיף אינני חושב שחמצן עלול להזיק לו.


אגב גם בחולה COPD אורך זמן (4 שעות כמדומני) עד שהריכוז הגבוה של החמצן עלול לגרום לכשל נשימתי.
ברמת השטח ברור שלנפגע יש בעיה בחימצון ואנחנו ניתן לו חמצן בריכוז גבוה (בבי"ח כבר ידאגו להמשך).



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > הצלה בני ברק וגוש דן > תסחיף ריאתיp.e, מה הגורם הישיר למוות ???
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext