כ-40 נפגעים מהרעלת כלור בבריכה בר"ג
בשעות הצהריים של יום שלישי, נתקבלה הודעה על קבוצת ילדים שנפגעה מהרעלת כלור בבריכת המועדון שברח' בן אליעזר בר"ג.
מתנדבי מד"א-'הצלה' גוש-דן רבים יחד עם כוחות מד"א גדולים, החלו לנוע לזירת האירוע.
מתנדב מד"א-'הצלה' גוש-דן ישראל גרוניך, שהיה בין הראשונים להגיע למקום, מספר:
"כשהגענו למקום, ראינו קבוצת ילדים גדולה הממתינה מחוץ לשטח הבריכה, כשלרובם סימנים של קוצר נשימה וצריבות בעיניים. התחלנו מיד להעניק להם טיפול ראשוני שכלל בעיקר העשרה בחמצן".
הפאראמדיק יעקב צורף (אחראי נט"ן בתחנת ר"ג) שהגיע למקום, הוכרז כפיקוד 10.
מיד לאחר הטיפול הראשוני, החלו ניידות מד"א בפינוי הנפגעים לבתי החולים בכל אזור גוש-דן, כשבפינוי גם משתתפים מתנדבי מד"א-'הצלה' גוש-דן, שנהגו על אמבולנסים של מד"א, ואמבולנסים של אגודות "עזרא למרפא" ו"עזר מציון".
מכיון שכל הנפגעים היו זקוקים לחמצן, נוכחותם של מתנדבי מד"א-'הצלה' גוש-דן הרבים שהגיעו למקום על ציודם הכולל, היתה מכרעת. כפי שמספר המתנדב החובש הבכיר משה דוד רוזנפלד:
"אין ספק. לבלוני החמצן של מתנדבי "הצלה" גוש-דן היה תפקיד מכריע בפינוי המהיר. כי בכך יכולים היינו לפנות אף כ-4-5 ילדים באמבולנס אחד, כשכולם מועשרים בחמצן כפי הנדרש, באמצעות הבלונים של מתנדבי "הצלה גוש-דן" הרבים שהגיעו למקום".
סה"כ פונו כ-40 נפגעים, רובם ילדים, כולם במצב קל, לבתי החולים: "שיבא" בתל-השומר, "שניידר" בפתח-תקוה, "דנה" בתל-אביב ו"וולפסון" בחולון.
חלק מהילדים שלהם רקע אסטמתי, הופנו לחדרי הטראומה בבתי החולים השונים.
תוקן על ידי - הצלה_דן - 05/07/2005 17:32:16
 |
|
|