מזל טוב מזל טוב מזל טוב מזל טוב
מחזה כזה לא רואים כל יום: רביעיית תינוקות נולדה הבוקר (ה') לזוג חרדים, בבית החולים לניאדו בנתניה. הזוג המאושר נועץ באדמו"ר שאסר על דילול עוברים והורה להמשיך בהריון הרביעיה,
לדברי האם, מהלך ההריון היה תקין וגם הלידה: "אנחנו מודים לקדוש ברוך הוא", היא מספרת, "ביררנו לגבי דילול עוברים, אנחנו מתייעצים עם האדמו"ר בכל דבר, הוא אמר שלא לעשות דילול ולקוות לקדוש ברוך-הוא שהכל יהיה בסדר. וברוך השם, זכינו שהילדים בריאים ושלמים".
אירוע של לידת רביעיה הוא נדיר. על פי הספרות הרפואית, הסיכוי ללידת רביעיה הוא אחד ל-750 אלף לידות. פרופ' מרק גלזרמן, מנהל אגף נשים ויולדות במרכז הרפואי רבין, מסביר שטיפולי הפוריות הם שהביאו לעליה בהריונות מרובי עוברים. "טיפולי הפוריות שהרפואה כל כך הצליחה בה, גרמו גם לתופעות לוואי, שהם הריונות מרובי עוברים. רק בשנים האחרונות השכלנו לבצע דילול עוברים, ואנחנו ממליצים שלא להותיר יותר משני עוברים ברחם"
"הרחם של אישה מיועד להריון של עובר אחד", אומר גלזרמן, "כאשר יש הריון מרובה עוברים, הסיכון עולה גם לעוברים וגם לאישה. כאשר מדובר על מצב כה נדיר כמו רביעיה, הסיכון הוא ממשי. מבחינת האם ישנה שכיחות גבוהה יותר ליתר לחץ דם, דימומים, אנמיה והיפרדות שליה. לגבי העוברים, ככל שישנם יותר עוברים, כך הלידות מוקדמות יותר, הילודים אינם בשלים ומצויים בסכנת חיים. עיקר האוכלוסיות בפגיות הם מהריונות מרובי עוברים".
למיטב ידיעתי הם חסידי נדבורנא, ולכן הם נסעו לבית החולים ליניאדו בנתניה. היות והרבי מנדבורנא נגד בית החולים "מעיני הישועה" וכן האדמו"ר מללוב נגד בית החולים "מעיני הישועה" וגם הרב ר' חיים לא כ"כ ממליץ על "מעיני הישועה" ועוד הרבה רבנים לא ממליצים ליולדות ללכת "למעיני הישועה". אומרים בשם הרבי מללוב שליט"א ש "מעיני הישועה" זה לא מקום טוב.
 |
|
|