יוזמה חדשה לאישורים "פנס אדום" לרכב
מצורף קובץביוזמת ארגון זק"א
ועדה לקביעת קריטריונים למתן אישור שימוש בפנס אדום
ועדה אשר תקבע קריטריונים למתן אישור לשימוש בפנס אדום ברכבים פרטיים למטרת שירותי הצלת חיים לעזרה ראשונה הוקמה ביוזמת ארגון זק"א. בוועדה חברים נציגי משטרת ישראל, משרד התחבורה, משרד הבריאות, מד"א וזק"א.
מתנדבי ארגון "הצלה" וארגון "זק"א" שהינם חלק ממערך הצלת חיים והעזרה הראשונה של מדינת ישראל מתמודדים עם הבעיה שמצד אחד עם קבלת קריאה של הצלת חיים, עוזבים הם את כל עיסוקיהם וחשים ברכבם הפרטי להגיש עזרה ראשונה. מצד שני לא פעם בדרכם לאירוע וכדי להתגבר על עומס התנועה מפעילים המתנדבים פנס אדום ברכב ואז הם היו נעצרים ומקבלים דו"ח ע"י המשטרה על הפעלה לא חוקית של פנס אדום.
עוול גדול נגרם בכך למתנדבים, לא די בכך שהם תורמים מזמנם להצלת חיים והגשת עזרה ראשונה, אלא בסוף מקבלים גם "תעודת הוקרה" בצורת קנס ודו"ח על הפעלת הפנס האדום. וסיפור ידוע הוא על מתנדב זק"א שקיבל קריאה על אחד שקיבל דום לב וחש להגיש לו עזרה ראשונה. בדרכו לשם עצר אותו שוטר תנועה על הפעלת פנס אדום. המתנדב אמר לשוטר שהוא מוכן לשלם את הקנס רק שהוא בדרכו להציל חיים ושיבוא אחריו ואחרי שהוא יגיש את העזרה ראשונה הוא ישלם את הקנס. השוטר דלק אחרי המתנדב, וכשהוא הגיע לזירת האירוע נדהם השוטר לראות שמדובר באביו.
יו"ר ארגון זק"א יהודה משי זהב שתלונות המתנדבים הגיעו אליו, החליט לעשות מעשה, נפגש עם סמנכ"ל משרד התחבורה מר עוזי יצחקי והוחלט על הקמת הועדה לתועלת כלל מתנדבי ארגוני "הצלה". ומסר בתגובה "מתנדבים שעושים את עבודת הקודש של הצלת חיי אדם בימים ובלילות, לא צריכים להיות מודאגים מדו"חות תנועה ולעבור על החוק בדרכם להציל חיים"
מתנדבי הצלה וזק"א שקבלו דו"חות על הפעלת פנס אדום מתבקשים לפנות לפקס שמספרו 02-5015128 לציין עבור ועדת אישורים [משרדי זק"א].

 |
|
|