חברים, בימים האחרונים מפרסמים על מבחן שיהיה בחודש נובמבר לכלל הכוננים.
חיים אדלהייט, חברי הצלה, כונני מד"א וכל השאר
קומו, חברים יקרים, קומו והכריזו בקול רם !
"היו לא תהיה"
האם עובדי מד"א שחלקם יודעים את החומר במעורפל מתקופה קדומה שבה הם למדו, גם כן עוברים בחינות ???
האם שמעתם על בנות שירות שחלקן (בלי הכללות) טובות רק בשביל להנעים לנהג את המשמרת... או כדי למלאות טפסים, שצריכות לעבור בחינות חוזרות ???
לכן חברים, תנו לנו זמן לשאול את עובדי מד"א מה הם יודעים ???
תנו לנו זמן לשאול את "מפ"ה" והחבר'ה שמקבלים ממד"א משכורות כדי לנהל את המתנדבים (!!!...) מדוע הנכם מנסים להיות צדיקים בסדום על חשבון המתנדבים ??? מדוע הנכם מנסים להתעלות מעל העובדים ולהיות צדיקים יותר מהאפיפיורים עצמם ???
כן, אין להם שם, בהנהלת המתנדבים, במה להשקיע בכוננים ברחבי הארץ ומוחם הקודח ברעיונות מוזרים העלה את הרעיון של המבחן !!!
אולי בכלל מדובר במישהו שמעונין להצדיק את ההוצאה הכספית הגדולה והמיותרת של הוצאת הספר "זמן לשאול" ועושה זאת על גבינו ???
כן. צריך להעלות את הרמה של כל הכוננים. צריך לבדוק שכולם יודעים וזוכרים את החומר. אבל גם עובדי מד"א מן הראוי שיבחנו ואז... אוי לאותה בושה!!!
כמה מתוכינו נתקלנו בעשרות מקרים של בנות שירות, חובשים, חובשים/נהגים ואפילו פראמדיקים שמביישים את המדים של מד"א...
כולנו שמענו ושומעים כיצד עובדי מד"א מספרים על חבריהם את מיטב פישוליהם...
על כן חברים יקרים, מכאן תצא הקריאה להודיע חד משמעית:
"היו לא תהיה"
אנחנו נעבור מבחן אחרי העובדים.
ואם מישהו מהכוננים חושש שמא ואולי מי שלא יבחן אז...
שימו לב, באם כולנו נתאחד סביב הסירוב, מד"א יאלץ אחד מן השניים: או לרדת מהעץ ולוותר על הרעיון האווילי או להתפטר מכולנו כולל כל המתנדבים בתחנות, כולל הנהגים!!!
כמובן לא ניתן להפריד בין גדוד הכוננים לבין גדוד המתנדבים ! מי שלא ראוי להיות כונן לא ראוי להיות מתנדב בתחנות !!!
כוננים ומתנדבים. אתם מוזמנים להגיב. בואו נשמיע כולנו את קולינו.
אנשי מד"א ומנהלי מפ"ה. נשמח לקבל גם את תגובותיכם !!
תוקן על ידי - חולה_מדא - 06/09/2005 0:41:52
תוקן על ידי - חולה_מדא - 06/09/2005 0:42:59
נשלח ב-6/9/2005 03:08
לגבי ההוצאה הכספית של הספר , די נו אתה מדבר שטויות!
זה ספר יעיל שמחולק לכל עובד/מתנדב גם בלי המבחן שאמור להיות, זה ספר שמחולק בכל קורס פאראמדיק!
ספר טוב שעוזר ומעשיר המון בידע!
אני לא מבין מה כ"כ יש לך טענות לגבי המבחן... הרי אין לי ספק שלמרות שיש בספר חומר מעל לרמת הידע של אלו ואחרים לא ישאלו אותכם במבחן שאלות מעבר לרמת הידע שלכם.
ומה איכפת לך מה אחרים יודעים? תראה לכולם מה אתה יודע וזהו, אם יעשו מבחן לעובדים אז גם אתה תסכים לעשות מבחן ? נו באמת .. ילדותי מידי !
על המשפט " כן, אין להם שם, בהנהלת המתנדבים, במה להשקיע בכוננים ברחבי הארץ ומוחם הקודח ברעיונות מוזרים העלה את הרעיון של המבחן !!! " אז אני שואל אותך האם שיצאת להשתלמות כוננים בבית מלון גם אמרת זאת ?
נ.ב.
בהחלט אין לך שום זכות לדבר על מעשיהן של בנות השירות במסגרת מד"א. אילו בנות שתורמות שנה/שנתיים מהחיים שלהן יום יום לעזור. אז קצת הערכה!
תוקן על ידי - witty - 06/09/2005 3:09:32
נשלח ב-6/9/2005 09:48
זה התשלום, שמשלמת "הצלה" על העיסקה שעשו עם יוסי כהן, לנשל מוועד המתנדבים ,את כל המתנדבים החילוניים.
נשלח ב-6/9/2005 10:32
אכן זו מחאה עם טעם .
"ויטי" היקר נכון שלך כפאראמדיק הרבה יותר קל להבין ולהבחן על החומר הפשוט הזה.. בשבילך.
אבל כונן שעבר 180 שעות לימוד - הספר זמן לשאול - מוגזם ללא סיבה בשביל הרמה שלו זה חומר שכמעט כולו לא נלמד ולא נדרש לחובש לדעת.
בכל אופן אם ישנה איזושהי סיבה ורצון ל"סנן" כוננים ע"י שיכשלו במבחן לא נראה לי שזו הצורה הנכונה לעשות זאת.
אם בכל זאת רוצים ויש סיבה לכך ל"הוריד" אז אפשר להתנות שכונן הוא אחד שיוצא למינימום קריאות בחודש וכו', אבל לא ע"י מבחן לחומר שהוא לא צריך לדעת אותו.
חבל שזה המצב.
בכל אופן אנו כולנו צועקים : ה פ ג נ ה !!!
לגבי עניין הבחירות אכן זה התחיל בבחירות שקריות, והמשיך במחלוקות בהנהלת ארגון "הצלה גוש-דן" והגיע עד להתפטרותו של מנכ"ל הארגון. כל זאת ועוד עקב משחקי כבוד ותפיסת מעמד בכח.
מי יתן והשקט והשלווה יחזרו למחוזותינו.
נשלח ב-6/9/2005 16:07
לכ' חולה מד''א: אני לא מבין א. אם אתה מתנדב פעיל ויודע ושולט בחומר מה אתה מפחד ממבחן ואם לא כך היית רוצה שלאבא שלך יעשה החייאה אחד שלמד ע''ר לפני כ 10 שנים ואינו זוכר מאומה, וכלל לא מתנדב בתחחנות מד''א ע''מ להעשיר ולרענן את היידע הלא מקצועי שלו, ב. אם יש לך טענות על תקציבי מפ''ה ודאי שכאן זה לא הדרך והצורה.
נשלח ב-6/9/2005 18:33
כולם צודקים וגם אני כמובן
בגדול הרעיון טוב הביצוע כושל
זה שצריך לרענן ואת כולם כולל שכירים זה נכון
וזה שצריך להוציא מגדוד הכוננים את הלא פעילים זה גם נכון
הבעיה זו הדרך דבר ראשון כרגיל במד"א ומי שהיה בהשתלמויות
בניר עציון ודאי מבין את זה זה ה א י ו מ י ם
דבר ראשון מאיימים עלינו אז חברה שם במפה בלי איומים
גדלנו וזה לא עושה עלינו רושם דבר שני אם רוצים לסנן
יש דרכים ושיתחילו לעבוד במד"א כמו ארגון נורמלי ומסודר
ובסופו של דבר מהספר שחולק לא יצא כלום כי ריענונים
והשתלמויות עושים בצורה מסודרת וממוקדת ולא בחלוקת ספר
עמוס בחומר
נשלח ב-6/9/2005 19:36
אישאקשן
שוב אני אומר
לא ניראה לי וקשה לי להאמין שישאלו כונן או מתנדב שרמת הידע שלו חובש רפואת חירום על הפרעות קצב וא.ק.ג או על כל חומר שמעל רמת הידע שלו.
לדעתי בנוסף למבחן, לשם העשרה חילקו לכוננים את הספר.
נשלח ב-7/9/2005 01:31
שמע אין אני חולק על אף אחד
אבל לצערי הייתי וטיפלתי בהרבה אירועים עם כונני מד"א או אפילו לא כוננים והם לא ידעו כלום
אין אני גאה בעצמי אבל מידי פעם לעבור בחינה לאלו בפרט שלא פעילים זה שווה שלא ח"ו יקרה טעויות ע"ח מד"א
נשלח ב-7/9/2005 01:32
איזה נפילה.
אענה על כל הטענות שהועלו כאן אחד לאחד (סליחה עם פיספסתי משהוא) ולכן סליחה על האריכות
Witty יקר. באמת לא ציפיתי להבנה כל כך נמוכה ורדודה ממי שלא מזמן גמר קורס פארמדיקים!
שים לב.
א. הספרים "זמן לשאול" שוכבים במחסני מד"א (וודאי בר"ג) כבר למעלה משנתיים כאבן שאין לה הופכים.
ב. אין לי כל מחלוקת איתך שהספר כשלעצמו הוא יעיל וטוב ואפילו מעולה. נהניתי לעבור עליו ולבדוק את רמתי האישית כשקיבלתי אותו כשהוא הגיע לתחנה בזמנו !!!
ג. אני לא חושד באנשי מפ"ה שיערכו מבחן על חומר של פארמדיק לנהג... (למרות שזה קצת מתאים להם...)
ד. איכפת לי מה אחרים יודעים כיון שאני אישית מעוניין שכולם יהיו ברמה הגבוהה ביותר. אבל לא זו הדרך!
ה. ילדותי לחשוב שאם יעשו מבחן לעובדים גם אני יעבור מבחן, אולי. אבל תבדוק שוב את מה שכתבתי בתחילה. מדוע נהגים עובדים, חובשים עובדים, פארמדיקים עובדים ושאר ירקות מותר להם לא לדעת ואת אף אחד לא מעניין האם הם זוכרים וכמה. לעומת זאת פתאום המתנדבים הכוננים הם אלו שצריכים לעבור מבחן בכדי לדעת מה רמתם. אני מוכן לקבל ולהבין שמד"א כגוף, החליט לבדוק מה רמת הצוותים הרפואיים שלו ולשפר ולתקן את הטעון תיקון ברמה כלל ארגונית וזה כולל את העובדים. (נכון, יהיה הרבה אי נעימויות בצד העובדים, כפי שאתה אישית יודע, אבל צריך להעלות רמה וליישר קו בין כל הצוותים הרפואיים)
ה. ניר עציון ???... הצחקת אותי. בית מלון (ברמה...) אבל כנראה לא היית שם... תשאל את מי שהיה האם היה לו זמן ליהנות. נכון לא זו היתה המטרה, להנות, אבל... חוצ'מיזה האם ידוע לך כמה כוננים לא יצאו לניר עציון כי מד"א יכול לממן בית מלון רק בעונה החלשה והזולה זמן בו אנשים עובדים לא יכולים לצאת! להזכירך, אנחנו לא עובדי מד"א שמלקקים את השומן ויוצאים להשתלמות על חשבון מד"א... וכמו"כ חלקינו הגדול עובד עבודה מסודרת ולא במשמרות.
ו. אין לי בעיה ברמה האישית לעבור מבחן ברמה של קורס נהגים. במיוחד שבכדי להיכנס לקורס חובשים בכירים האחרון, עברתי מבחן ובהצלחה. אגב, לפני שתענה, שם יש הצדקה למבחן כיון שהוא נועד לראות האם אני מתאים ל"חובשים בכירים".
ז. לגבי בנות השירות, הצחקת אותי!!! הן תרמו שנתיים מהחיים שלהם לעזור. אני וכל חברי הכוננים תורמים כבר עשר ועשרים שנה מחיינו בשביל לעזור !!! נכון, אנחנו לא סגורים שנתיים כל יום 8 שעות אבל אנחנו עוזבים את משפחותינו (רובינו לא רווקים ואולי אתה כבחור לא תבין זאת עד ש...) בכל שעות היממה גם כשקשה כדי לעזור לאנשים !!! הן תרמו שנתיים לעזור לגוף הגדול (והשמן כספית למרות הבכיות...) שנקרא "מגן דוד אדום" ואנחנו תורמים שנים ארוכות גם לעזור למד"א ובעיקר לעזור לאנשים/אזרחים שאנחנו לא מכירים ולא נכיר ואין לנו כל טובת הנאה מזה (דמי כיס) !!! אגב, האם כשנתקעים עם חוסר בנהג במשמרת אתה מוכן להגיע כמתנדב ללא משכורת ??? אנחנו עושים את זה !!! האם כשנהג מאחר אתה מוכן להישאר ללא 'שעות נוספות' ??? אנחנו עושים את זה !! אז בבקשה, לפני שאתה מגלגל עיניים צדקניות למעלה ומטיף לי/לנו מוסר, של נעליך!!!
לגשלן ולכל השאר שכתבו לעניין, אני תקווה שכולכם קיבלתם כאן תשובות.
למוקאסד. הייתי מציע לך איזה פסיכולוג טוב כדי לנתב את הכעסים שלך לאפיק חיובי ולא להשתלח בארגון הצלה ללא כל קשר בין משפט למשנהו. אבל הלאחר בירור, הוא עמוס בתיקים יותר פשוטים...
נדמה לי שגי שקד ומוחמד אינם חברי הצלה ואינם חרדים ואנחנו הצבענו להם. ואם היינו הולכים לבד היינו לוקחים את כל שבעת חברי הנהלת המתנדבים!!! ואתם הייתם עם לשון ארוכה בחוץ. אם כך נוהגים לומר אצליכם תודה רבה, כנראה שאתה לא חרדי...
נשלח ב-7/9/2005 01:34
לאיש אקשן אתה צודק, שיעשו לכולם מבחנים ולא רק למתנדבים,
אני חושב שכל העסק זה בגלל הבחירות שלא היו בצורה יפה אלא "הכתבה" מלמעלה במי לבחור, במקום שיעשו בחירות לגדוד, עשו תרגיל בחירות ישראבלוף, וגם בתל אביב היה ישראבלוף,
נשלח ב-7/9/2005 01:45
טעות!
המבחן הוא לכוננים בכל הארץ.
אין קשר בין הבחירות לסניף רמת גן למבחן.
אני חושב שתסכים איתי שלעובדי מד"א אין את הפריווילגיה להטיף לנו מוסר על הבחירות. כל המכרזים במד"א הרי תפורים מראש. עיין ערך המכרז האחרון למנכ"ל, מי שעיין טוב בתנאי המכרז הבחין שהיה חסר רק תנאי אחד שהמועמדים חייבים להיות עם שם פרטי ושם משפחה עם 3 אותיות כל אחד והשם חייב לכלול את האותיות "א" "ל" "י" "ב" "י" "ן"...
אפרופו הבחירות, היתה התחייבות שכל החילוניים יבואו להצביע. איפה הם היו ???
יש לכם בעיה שאתם לא ממושמעים ולא מבינים את מה שהחרדים מבינים. כדי לזכות צריך לבוא ולהצביע!!! לא מספיק שיבואו חמשה עשר אנשים ולזכות בבחירות. אם הייתם מגייסים את כל האנשים שלכם, הייתם יכולים לזכות אפילו ברוב! (64 חרדים מול 75 חילוניים רשומים. בערך) וכך זה כבר כמה מערכות בחירות בסניף, החרדים מגיעים להצביע והחילוניים לא!
בכל מקרה לא זה הדיון כאן.
נשלח ב-7/9/2005 05:22
בכל הסעיפים דאגת להשמיץ את העובדים
אינך ראוי לתגובה
אבל אל תתנדב מצד אחד ומצד שני תשמיץ . אפילו הניק שלך הוא חולה מדא....
בתחילה השמצת את את הבנות שירות, אח"כ את העובדים
ולבסוף את המנכ"ל.
מר "אלי בין" הוא איש יקר שתרם 25 שנה למד"א וקידם את האירגון בצורה מכובדת, איש יקר שעוזר לכל אדם באשר הוא
אז קצת כבוד!
תוקן על ידי - witty - 07/09/2005 6:13:25
נשלח ב-7/9/2005 09:30
חולה מדא היקר!
הרי אתה יותר בתוכך שהגזמת.
נכון הטענה צודקת אבל לא צריך ללכת עם הראש בקיר עד הסוף.
הבחירות אכן "נעשו" והיגעו רב חרדים אבל בתוך החרדים - שהיו לא מאט ש"ממש" לא הסכימו אם מה שקורה. וזה בגלל ה"קומבינה" שעושים הצבעה פתוחה ?? ? ממתי עושים בחירות אמיתיות כשכולם שומעים מה אתה בוחר. אולי אני אישית גם רציתי לבחור באחר אך בגלל שכולם מסביבי שמעו אותי לא היית לי ברירה?
- זה נקרא קומבינה מתוכננת -
בכל אופן לגבי המבחן אם ויטי צודק OK! שיתנו ספר שעמד שנים במחסן ויחלקו אותו להעשרה בלבד OK! אבל עד מבחן ברמה של פאראמדיק ?? או שאלה כמו כמה אחוז מחומר חובש רגיל מתוך כמה CC של פאראמדיק יש לתת למתנדב ותיק בן 15 שנה ?. .. בקיצור החומר הזה ממש ממש ממש לא ברמה של נהגים, וכמובן שלא חסר נהגים עובדים כיכשלו בגדול במבחן כזה.
אז אם כל הסיפור בה שוב לאיים ולהפחיד את המתנדבים תסכימו איתי שזה - מ ג ע י ל !!!
האם אתה יכול להעריך שעה של עובד מתנדב שמגיע אחרי העבודה שלו ובמקום לשבת לשחק עם ילדיו ומגיע להתנדב או להשלים חוסר של עובד ??? הרי אין לזה הסבר זו התנדבות מדהימה והקדשה של זמן יקר שהיא שווה גם כסף ומה מקבל אותו מתנדב ?? מבחנים ודיקטטורה יותר קשה מעובד רגיל ?? ?אה???
תחשבו קצת בראש פתוח.
והעיקר לא לשכוח - לא יקום ולא תיהיה אפליה כזו בין עובדים ומתנדבים !!!
בו נראה את מ.ד.א. מסתדר עם 1500 עובדיו ללא 9000 מתנדביו - מתוך ההקדמה לספר "זמן לשאול".
נשלח ב-7/9/2005 17:58
סלח לי witty הנכבד.
אני בדרך כלל אוהב לקרוא את תגובותיך, כי הם ענייניות. אבל הפעם תגובתך היתה קצרה, חדה ולא הכי עניינית.
אני מאמין שהוא לא התכוין לתקוף/להשמיץ את העובדים, הוא פשוט העלה נקודה נכונה ופירט אותה לפרטים.
זו לא חכמה לענות לו "אינך ראוי לתגובה", הטענות הם לכאורה צודקות!
נשלח ב-9/9/2005 00:10
ויטי היקר לי מאוד! (באמת! כשאנחנו נפגשים, כמעט כל יומיים, אנחנו מפטפטים בכיף)
שים לב היטב. כשעדיין היית תינוק וצעקת "הנה אנבולס שעושה וואוו וואוו" אני כבר ישבתי בתוכו.
מידידי הטובים ביותר לאורך כל השנים היו עובדי מד"א! והם עדיין!
אין לי כל בעיה עם עובדי מד"א. אין לי בעיה (וגם לא מעניין אותי) עם מנכ"ל מד"א. אינני מכיר אותו באופן אישי ויכול להיות שהוא יצעיד את הארגון קדימה וכל הכבוד לו על זה.
אני אסביר לך את דברי לאט בתקווה שתבין מהר.
א. אין שום הגיון שעובד מד"א יידע את החומר פחות ממני רק בגלל שהוא עובד.
ב. אין שום הגיון שמתנדב יש לו חובות שאין לעובד.
ג. אין שום הגיון שבנות שירות ידעו רק לכתוב טפסים (אני מדגיש לא כולן!)
ד. אני עובד לפרנסתי בדיוק כמו עובדי מד"א. אז לכן אני לא מתנדב ??? מדוע לעובד אסור להתנדב במד"א ? אבל זה לא עסקי.
ה. אלי בין יכול להיות שהוא איש יקר ואין לי בעיה עם זה. אבל כשדיברו על קומבינות בבחירות למתנדבים, הבאתי דוגמא שכל המערכת היא אותה הדבר.
ו. השתלמויות. מדוע אני צריך לעזוב את עבודתי ללא השלמת הכנסה בשונה ממך???
לעצם העניין. אנחנו לא שק החבטות של אנשי מפ"ה שהוגים רעיונות שאי אפשר ליישם על עובדים אז מכניסים את זה למתנדבים!!!!