סיפור מחריד
מתוך Y NET
3 ילדים נהרגו בתאונה בדרום
רכב פגע במכונית "טויוטה" בצומת הכניסה לכלא באר-שבע, והפך אותה על צדה. נהג המכונית, שנכנס לצומת מבלי לתת זכות קדימה, נפצע אנושות. שני ילדיו הקטנים, בני 6 ו-4, נהרגו במקום. ילד נוסף בן שנתיים נהרג אף הוא. הילדים, שהיו בדרך לחגיגות חג הקורבן, לא היו חגורים
ענת ברשקובסקי
תאונת דרכים קטלנית התרחשה הבוקר (יום ג') בצומת הכניסה לכלא באר-שבע. וופא אל אפשק בת 6, אחיה מוסטפא בן 4 - ילדיו של הנהג, ופאדי אל בושי בן השנתיים נהרגו במקום. השלושה הם בני הפזורה הבדואית משבט אל עזזמה. הנהג נפגע אנושות, ונהגת מרכב אחר נפצעה באורח בינוני.
מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי רכב מסוג "פורד פוקס" פגע בצדה של מכונית "טויוטה", בה היו האב ושלושת הילדים. ככל הנראה, הארבעה, בני שבט אל-עזזמה, היו בדרכם לחגיגות חג הקורבן אצל מכר. במשטרה חושדים כי הנהג לא ציית לתמרור "תן זכות קדימה" ופנה שמאלה, לכיוון דרום. הנהגת, תושבת באר-שבע, שהגיחה ממול - לא הספיקה לבלום.
מעוצמת הפגיעה התהפכה המכונית על צדה. אביהם של שניים מהילדים שנסעו ברכב, בשנות ה-30 לחייו, נלכד ברכב, ולמקום הוזעקו צוותי מד"א וכוחות כיבוי אש. רותם טביבאן, מתנדב זק"א, סיפר ל-ynet על הזוועה שהתגלתה לעיניו: "כשהגעתי למקום ראיתי את רכב ה'טויוטה' הפוך בשולי הכביש. הילדים כבר לא היו בחיים".
כרמל כהן, פרמדיק אחראי בבאר-שבע: "למקום הגיעו שלוש ניידות טיפול נמרץ ושני אמבולנסים נוספים. כאשר הגעתי
ראיתי רכב אחד הפוך בתעלה, מחוץ לגמרי, ורכב שני בשולי הכביש. מחוץ לרכב הראשון נמצא ילד ונדרש חילוץ ארוך מאוד על מנת לחלץ את הנפגעים שבתעלה. ברכב השני היתה אשה במצב בינוני ובהכרה. לאחר חילוץ הגבר מהרכב המעוך, ביצענו בו החייאה בשטח ופינינו אותו לבית-החולים סורוקה".
טפס"ר משנה איציק ביטון, ממלא מקום מפקד כיבוי אש בתחנת באר שבע, אמר ל-ynet: "כשהגענו לזירת הארוע מצאנו רכב הפוך. הבאנו את כל הציוד המכאני על מנת לחלץ משם את הפצוע הלכוד ולהעביר אותו לטיפול הצוות הרפואי שבמקום.
קצין אגף התנועה נגב ורכז בוחנים של המשטרה הגיעו למקום, כדי לחקור את נסיבות התאונה. מבדיקה ראשונית עולה כי הילדים, שישבו מאחור ברכב, לא היו חגורים. עוד מתברר כי רשיון הרכב אינו בתוקף משנת 99', ולא מן הנמנע שגם לנהג לא היה רשיון נהיגה בתוקף.
רב-פקד רחביה עומסי, מפקד אגף התנועה במרחב נגב, אמר ל-ynet: "אין במקום בעיה של ראות ועל כן מוצב שלט 'תן זכות קדימה'. לפי השטח, אין צורך בתמרור 'עצור' או ברמזור". בני-משפחתם של קורבנות התאונה הגיעו למקום. הכביש נסגר לתנועה בשני הכיוונים.
 |
|
|