נפל דבר ב(הצלה)ישראל
אמנם הם לא יכתבו את השם המפורש שלכם "הצלה גוש-דן" אבל משהו כבר התחיל לזוז.
התרגלנו כבר שגם בפעילויות שלכם, ובפרט בפעילות בה מעורב מתנדב או חצי מתנדב שלהם, הם לוקחים לעצמם את כל הקרדיט והפרסום, אולם היום נפל דבר.
בשני כתבות שמתפרסמות היום ב"המודיע" על אירועים ופעילויות שלכם, הם כמובן לקחו קרדיט, אבל נתנו פרגון - אפשר לומר די מכובד – לארגון (שימו לב לניסוח) "הצלה בני ברק" (לא ל"הצלה גוש-דן" ח"ו).
המדובר הוא בשני פעילויות שגם סוקרו כאן בפורום. הראשון, זהו מבצע החיפושים אחר בן ה-5 שאבד במוצ"ש האחרון. פשוט 'מרגש' היה לקרוא את כותרת הידיעה כי – מתנדבים של ארגוני "הצלה" חיפשו בבני-ברק אחר ילד בן 5 שנמצא בקרית ספר – סוף ציטוט. שמתם לב לכיתוב: ארגוני "הצלה" חיפשו בבני-ברק. יפה מצידם! כמובן שסיפור הדברים מתחיל בדיווח שקיבלו מתנדבי "הצלה ישראל" בקרית ספר על ילד שנמצא לבדו באוטובוס, ואח"כ הם יצרו קשר עם נציג ארגון "הצלה בני ברק" (כך במקור) שאמר שהם אכן מחפשים אחר ילד כבן 5. בסיום הכתבה, איך לא, קוראים ב"הצלה ישראל" להורים להגביר עירנות וכו' ("מחוסר ענין לציבור" הם לא כותבים את ברכת הרב ואזנר ואת זה שמתנדב שלכם לקח את ההורים לשם. טוב, זה כבר באמת מוגזם, בפרט לפעם הראשונה).
השני, זהו מבצע האבטחה הגדול בליזענסק. גם כאן הופתעתי לטובה לקרוא את הכותרת – חובשי ארגוני "הצלה" יאבטחו המתפללים בהילולא בליזענסק – סוף ציטוט. כתבה זו בכלל יש לקרוא בעיון, ולראות את התמרון בין הארגונים השונים והשמות הרבים שמוזכרים שם. מה שיפה שם שאחר שכתוב על ההערכות והציוד ושזה חלק ממבצעי האבטחה הרפואית של "הצלה ישראל" מעבר לים וכו' וכו', יש שם – לא להאמין – 2 קטעים המסקרים את החפ"ק ואת מבצע האבטחה של "הצלה בני ברק" (ולא...כנ"ל) בליזענסק בפיקודו של המנכ"ל שלומוביץ. את האמת, אני מעריך אותם על גילויי האמת!
הם כמובן לא פספסו מודעת ברכת הדרך למשלחת המתנדב(ים) אברהם רייכמן...
אין ספק שהדבר מעיד על תחילתו של שינוי חיובי ואני בטוח שרבים פה שותפים להערכה שלי אליהם על הפרגון שמגיע ושהם נתנו בצדק לארגון "הצלה גוש-דן".
אינני מצדיע להם עדיין באופן מלא, אבל בהחלט שאני שמח שהם מתחילים לבוא להבנה, שכשמכירים בקיומו של הזולת, זה לא מוריד מהקיום העצמי אלא מוסיף לשם הטוב.
בעצם, במחשבה שניה, האם יש איזושהי הידברות ביניכם וזהו חצי צעד בונה אימון מבחינתם? – שתפו אותנו...
באם כן ובאם לא – היזהרו ממלכודת הדבש...
 |
|
|