כמי שמכירה היטב את הקורה בשטח - יש לקוות שזק"א יתמקדו במה שהם צריכים לעשות ולא ידרכו אחד על השני ועל מד"א. הבעיה היא שזק"א הפסיק מזמן להתמקד בזיהוי קורבנות אדם. כל מה שיכול לעזור להם לגייס כסף וחשיפה במדיה הם שם. נדהמתי לאחרונה כאשר ביקרתי באתר האינטרנט של זק"א וגיליתי שזק"א עוסק היום גם באיתור וחילוץ מטיילים! יש להם אפילו לוגו - עם איש שגולש על חבל!!
ידוע שקיימים בארץ יחידות חילוץ של המשמר האזרחי - יחידות מהטובות בעולם! איך לזה נכנס עכשיו זק"א?!?! משי זהב הריח שיש שם כסף שהוא יכול לגייס - אז הוא שם! זק"א ובראשם משי צריכים ללמוד צניעות מה זה! זק"א פולש לכל תחום בו יכול להיות לו רווח כספי - מגייס מליונים מחלק ווסטים לכל בחור ישיבה שבורח מהישיבה כדי שיראה בפריים של המצלמה בשעת אירועים... מיקצועיות בעזרה ראשונה - מד"א והצלה - זק"א רבים וחביריו עושים בפירוש נזק לפצועים. על אנשי זק"א להישאר מחוץ לזירה עד לפינוי הנפגעים על ידי מד"א בתיגבור הצלה. אם יש אנשים מזק"א שרוצים להתמקד בעזרה ראשונה - שיתגייסו להצלה - מד"א - אין להם מה לפעול בשטח תחת הצלה!!
נשלח ב-29/6/2003 12:59
דברייך נכונים אך דרושים תיקון קל
מי שרוצה להגיש עזרה זה רק מד"א וכונני מד"א !!! לא שום אירגון אחר נוסף נקודה !!!!
ועל זה נאמר " כל המוסיף גורע "
נשלח ב-29/6/2003 14:41
אני לא לגמרי מסכימה. אין פסול בארגון כמו הצלה שמצליח היכן שמד"א נכשל ועובד יד ביד עם מד"א ומתגבר את מד"א.
מנהל הפורום כאן לא אוהב שמישהו אומר דברים "לא יפים" על ארגון זה או אחר - ואף נוהג כנראה לצנזר כאן מה שלא מוצא חן בעיניו.
אבל הביקורת שלי היא ביקורת בונה - יש לדאוג שזק"א יעסוק בתחום הטיפול במתים. מד"א בתיגבור הצלה בתחום ע"ר ויחידות החילוץ של המשמר האזרחי (יחידת גולן, עין גדי...) בחילוץ מטיילים וכיבוי והצלה בתחום כיבוי אש חילוץ מתאונות דרכים...
נשלח ב-29/6/2003 17:05
דנה כל מה שאמרת "שפתים ישק"
נשלח ב-29/6/2003 19:19
"היכן שמד"א נכשל"???
עובד "יד ביד" עם מד"א ???
יש לך הגדרות מאד מעניינות אבל לצערי כלל לא נכונות ...
(להוציא מהכלל אזורים מסויימים ! )
אל תשכחי שאת הקורסים כולם עושים כל האירגונים במד"א , הכישלון היחיד שמד"א לא מצליח נכון להיום לאכוף על כל החובשים למיניהם את הנוהלים שקיימים בספר נוהלי מד"א , אבל להזכירך זה רק כישלון זמני -----------------------------------------
דבר נוסף - לא זכור לי שמנהל הפורום כאן מצנזר מה שבא לו אם כן כתבי לי בפרטי
תוקן על ידי - witty - 6/29/2003 7:23:10 PM
נשלח ב-29/6/2003 22:54
דני דין
לידיעתך בארגון זק"א קיימת יחידת חילוץ שהוכשרה לפני כשנתיים ע"י טובי המחלצים בארץ ומשתפת פעולה יפה מאד עם יחידות החילוץ השונות . עדיין לא הבנתי מה זה שייך לכסף ?!
לאחרונה הכשיר "פיקוד העורף" כ: 200 מתנדבים מזק"א קורס בזיהוי וחילוץ שנמשך ב: 6 ימים ב: 2 מחזורים , מחזור של זיהוי ומחזור נוסף של חילוץ , בוגרי הקורס אמורים להוות כח ראשוני למקרים של אסונות חלילה כח שיתן מענה ראשוני עד להגעת אנשי פיקוד העורף .
אם אתה שואל את עצמך למה לא שמעת על זה אז אני יענה לך בקצרה: יחצני מד"א לא קשורים בשום אופן לקורסים הללו ולכן הם לא הגיבו על כך בתקשורת . לצערי ככה זה נראה
ובזה אני מיתיחס להמשך דברך על נזק שעושים לפצועים : אני מתנדב במד"א וגם חבר בזק"א
אכן צודק וויטי שישנם חובשים ומתנדבים שעלולים לגרום נזק לפצועים אבל מה הקשר בין זה לבין מתנדבי זק"א ?? ישנם חובשים לא מיומנים וזה לא קשור אם הם מ"הצלה וא מכל ארגון אחר" יש גם סתם אנשים שנקלעו לאזור ומנסים לעזור ואכן זה עלול להפריע אבל לא כל חרדי שמגיע לזירת אירוע ומטפל הוא מתנדב זק"א . למיטב ידיעתי כל מתנדבי זק"א שמגישים עזרה בזמן אירוע הינם חובשים ומתנדבים במד"א . אני "אשמח מאד" אם אחד מהחברים כאן יתן לכולנו שם של מתנדב של זק"א שניגש לטפל בפצוע בזמן שהיו חובשים במקום והוא לא הוסמך לכך
אדרבה נראה אותכם .... תרימו את הכפפה
אני סמוך ובטוח שלא תמצאו כאלה ולכן לטעמי כל הויכוח הזה הוא ויכוח על כסף ותקציבים בין הקודקודים וזה מכוער ביותר עובדה שאבי זוהר יצא בתקשורת בשבוע שעבר מה זה "קטן " וכל זה למה??? רק כסף ... וחבל מאד שכךהטקסט שלך כאן
תוקן על ידי - עדכן - 6/29/2003 11:00:11 PM
נשלח ב-30/6/2003 06:14
עדכן!
אני קורא את הודעתי הקודמת שוב ושוב ואני לא מוצא שם משפט בשמי שאומר "ישנם חובשים ומתנדבים שעלולים לגרום נזק לפצועים" אין לי מושג מהיכן הבאת זאת .
שאני מתכוון לנוהלים זה לא דרך טיפול ! מי שעבר קורס וקיבל תעודה ממד"א וחוזר ועושה השתלמויות הוא החובש / חובש מתנדב שיודע ומוסמך לטפל, הנוהלים שהתכוונתי הם לבוא/להיכנס לזירת אירוע בלבוש/בווסט רשמי של מד"א , להזדהות כאיש מד"א , לכוננים: לנסוע בביטחה לפי הוראות קצין הבטיחות של מד"א , לשלם ביטוח בזמן , וכו ואין שום קשר למראהו החיצוני של המטפל אם הוא חרדי/חילוני/יהודי/ערבי/ או לא יודע מה נקודה .
תוקן על ידי - witty - 6/30/2003 6:15:24 AM
נשלח ב-30/6/2003 09:40
ויטי שלום
אני לא התכוונתי דוקא להודעה הקודמת שלך אלא בכלל לתגובותך הכלליות בפורום שמשמע מכך שאנשי זקא גורמים נזק ולא נוהגים לפי הנהלים ,
ו..כן אני מדבר על אנשים שהם חובשים במד"א ומתנדבים במד"א וכשהם מטפלים בזקנה מהקומה החמישית הם מצויינים , אבל כשהם מגיעים לזירה הם "גורמים נזק " ולא נוסעים לפי הכללים וכו'
אני חוזר ואומר שבטוח ישנם כאלה שעונים על ההגדרות שלך אבל אין שום קשר לזה שהם מתנדבים בזק"א
נשלח ב-30/6/2003 19:37
בשום מקום לא רשמתי שזק"א גורם נזק
אין לי מושג מהיכן אתה מביא זאת !
-------------------------------------------
מי שלא נוהג לפי הנוהלים גורם נזק
ולא משנה מאיזה אירגון הוא !
נשלח ב-2/7/2003 00:14
אשכולות אשר אינם עוסקים בנושאי מד"א והצלה ירושלים ימחקו לאלתר,הפורום נועד למטרות אלו בלבד.
וויטי אם אתה כל כך לא אוהב את אחיך היראים לדבר ה' בכל מקום אשר הם, אם במד"א אם בהצלה ואם בארגונים אחרים אנא ממך פתח חדר מיוחד בשם "שינוי" או משהו כזה , כאן הוא לא המקום המתאים לאנשים מתלהמים ולאנשים אשר מחרפים את שם מאות ואלפי מתנדבי מד"א והצלה החרדים אשר עושים ימים כלילות בשעות לא שעות על מנת להציל חיים, עובדה זו שכמחצית ממתנדבי מד"א הינם חרדים היא עובדה יפה ומחמיאה ביותר לציבור החרדי והיא כואבת מאד לאלו אשר לא אוהבים אותם.
חבל שאתה לא רואה את היופי שבדבר וחבל שאתה רואה רק את הצד השחור שבדבר ( הכיפה..).
כותב שיכניס אשכולות אשר לא מעניין הפורום יחסם והאשכול יוסר לאלתר.
אני מבקש שתכבדו את הבקשה על מנת שלא נזדקק להכנס לאי נעימויות.
נושא מד"א וזק"א הועלה בעבר ונדון בו רבות.
הנושא מוצא וישנם פורומים רבים אחרים שבהם ניתן לדון ולדסדס בנושא.