בית פורומים הצלה ומדא ישראל

חבר'ה בואו נשמור גם על עצמנו...מחקר ynet

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-5/9/2003 02:55 לינק ישיר 
חבר'ה בואו נשמור גם על עצמנו...מחקר ynet

מחקר: האמבולנסים מזוהמים בחיידקים

מחקר: האמבולנסים מזוהמים בחיידקים
סכנת זיהום לאלפי החולים המועברים מידי חודש באמבולנסים: מחקר בריטי מצא כמויות חיידקים רבות בתוך רכבי החירום הרפואיים. מעדויות שהגיעו ל-ynet עולה כי גם במד"א לא מקפידים על חיטוי האמבולנסים מחולה לחולה
מוטי גל

אלפי החולים המועברים לבתי החולים באמבולנסים וניידות הטיפול הנמרץ מצויים בסכנת זיהום חמורה: מחקר חדש שנערך בבריטניה מגלה כי האמבולנסים מכילים כמויות רבות של חיידקים המסכנים את בריאות החולים. גם בארץ המצב לא מעודד: כמעדויות חובשים שהגיעו ל-ynet עולה כי לא קיימת הקפדה על נקיון או חיטוי האמבולנסים בין חולה לחולה.

במחקר שפורסם היום בכתב העת Emergency Medicine Journal בדקו חוקרי אוניברסיטת וולס בבריטניה אמבולנסים בשלושה איזורים במהלך שנת 2000. החוקרים נטלו דגימות מחלקים שונים באמבולנס, לפני שנוקה האמבולנס ואחרי שנוקה.

החוקרים מצאו חיידקים בכל מקום אפשרי באמבולנסים, החל בסדינים, בארונות, על קירות האמבולנס, על המושבים וכלה בריצפה. גם לאחר ניקוי האמבולנס נמצאה כמות רבה של חיידקים. למעשה, בחלק מהאמבולנסים נמצאה כמות גדולה יותר של חיידקים לאחר הניקוי, בהשוואה לכמות של לפני הניקוי.

עוד מצאו החוקרים שיירי חיידקים גם על ההגה, ממצא שגורם לחשש כבד להעברת חיידקים לחולים במצב קשה, תוך סיכון חייהם. רוב החיידקים שנמצאו נתגלו כשייכים לזנים שאינם גורמים למחלות קשות, אולם חלק השתייכו לזן ה"סטפילוקוקוס אאוראוס" הקרוי גם "החיידק הטורף".

ומה המצב בישראל? נראה שלא הרבה יותר טוב: פאראמדיקים וחובשים מספרים כי אינם מקפידים על חיטוי האמבולנס, ולעיתים מנקים אותו רק בתום המשמרת: "אין לנו זמן וגם לא אמצעים כדי לחטא אמבולנס", מספר ב', פאראמדיק במד"א, "מעבירים ניגוב על כתמי דם בולטים, וממשיכים הלאה. זה מה יש".

"לפעמים אין אפילו זמן להחליף סדין בין חולה לחולה" מספרת נ', חובשת במד"א, "יש כזה לחץ של קריאות, כולם עסוקים, אז ממשיכים הלאה, ואם הסדין יבש ולא ממש מלוכלך עם כתמים, משאירים אותו גם לחולה הבא".

א', נהג אמבולנס מתנדב, מספר כי לעיתים ממתינים הצוותיים לבוא הקריאה הבאה, ואוכלים בתוך האמבולנס. "אני עצמי די נגעל, כי אני יודע כמה חיידקים שורצים בפנים, אבל בשבילם זה די נוח, ועם המזגן גם נעים".

"אתה רץ מנסיעה לנסיעה", מסביר צ', סטודנט לרפואה המשתלם במד"א, "ואין זמן לחטא ולנקות אמבולנס בין חולה לחולה. אני לא אתפלא אם גם האמבולנסים בארץ מזוהמים".

מד"א: הצוותים מחטאים

ולמרות עדויות מזעזעות אלו, של אנשים מהשטח שאחראים הם עצמם על ניקוי וחיטוי רכבי החירום הרפואיים, העמדה הרשמית של מד"א זהירה ומנוסחת: "במד"א ישנו נוהל מפורש וברור שכל ציוד שאינו חד-פעמי ושנחשף לחולים הנושאים מחלות זיהומיות או החשודים בכך מושמד", אומר בתגובה ירוחם מנדולה, דובר מד"א, "הציוד הנמצא באמבולנסים על פי תקני מד"א, שבא במגע עם החולים, הוא ברובו ציוד חד-פעמי :סדינים, מסכות חמצן להנשמה ואביזרים אחרים המוחדרים לדרכי האוויר ולכלי דם. יתרה מכך, בציוד ההנשמה הוכנס בשנה האחרונה מסנן ויראלי ייחודי המונע אפשרות של זיהום מכשירי ההנשמה מדרכי נשימה מזוהמים של החולה".

עוד טוען מנדולה כי האמבולנסים מצויידים בחומרים לחיטוי הידיים ולציוד שאינו חד פעמי וכי הצוותים מבצעים את החיטוי לעיתים תכופות. מנדולה מוסיף כי במקרים בהם מתמלא האמבולנס בהפרשות ודם או שפונה בו חולה הידוע כנשא מחלה זיהומית, דואג הצוות לנקות ולחטא את האמבולס ולרק לאחר מכן יוצא לקריאות נוספות




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > הצלה ומדא ישראל > חבר'ה בואו נשמור גם על עצמנו...מחקר ynet
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext