הצעת יעול להנהלת מגן דוד אדום ארצי
כבוד הנהלת מד"א ארצי
השלום והברכה.
ראשית כל ברצוני לברככם לקראת השנה החדשה בברכת שנה טובה .
ככונן הצלה וחירום המתגורר בירושלים ברצוני להציע הצעת ייעול אשר לדעתי תוכל מאד לסייע במערך ההצלה והחירום בירושלים ובארץ כולה.
לאחר בדיקה שערכתי יחד עם כוננים נוספים עלה כי כ25 עד 30 אחוזים מכלל הקריאות הדחופות בירושלים הם "כאבים בחזה".
כידוע כאבים בחזה הינו מקרה נט"ן אולם למפרע מתברר שלא תמיד המקרה מצדיק הבאת נט"ן ולא מדובר באירוע לבבי זה או אחר אלא מדובר בגורמים אחרים כגון גזים ,שריר וכדומה והזמנתו של הנט"ן מתבררת כמיותרת.
הרעיון שדובר עליו בפגישה בין מספר כוננים בירושלים אומר כי בקורס נהגי אמבולנס ילמדו את כל המושג של הא.ק.ג., קריאתו,הבנתו ואבחונו.
זאת אומרת שכל נהג אמבולנס שמגיע למקרה של כאבים בחזה יוכל לכל הפחות לתת אינדיקציה לנט"ן/למוקד במה מדובר לאחר שקרא את הא.ק.ג.
בכך נוכל לחסוך אחוזים גדולים של מקרי הנט"ן והשימוש בצוות אשר זמנם יקר מאד, ובמקרה ויצטרך הנהג האמבולנס נט"ן יעדכן את המוקד כי מדובר אכן במקרה לבבי.
תרשו לי לסיום לאחל לכם ברכה והצלחה בכל מעשי ידיכם ושלא נזדקק בשנה החדשה לשירותי חירום ומגן דוד אדום למקרי שכול ואיבה ושנתראה אך ורק בשמחות ולידות.
כונן הצלה וחירום ירושלים
 |
|
|