בית החולים בני ציון בחיפה מצאו פיתרון ..
בבית החולים בני ציון בחיפה הומצא רעיון לבעיות הכספיות של בית החולים.
בהחלטת פנימית נקבע כי הם יאשפזו את רוב הפונים למיון גם אם
למעשה מדובר במצבים שבעבר לא הצריכו אישפוז. על כל פיצעון, תעבור
סדרת צילומים מקיפים ואם הסריטה במצח, תקבל תוך שעה צילום סיטי
לראש. בכל מקרה תאושפז לפחות לשתי לילות ובכך מגדילים בצורה מדהימה
את הכנסות ביה"ח (1800 ש"ח לכל יום אישפוז). וסדרת הצילומים שווה
גם היא הון עתק. כך גם מציגים למשרד האוצר דו"ח אישפוזים מדהים
כדי לבטל את רוע הגזרה לאיחוד בתי החולים בחיפה.
יתכן שכך המצב גם בבתי החולים האחרים. אבל אני מדבר על "בני ציון"
על סמך מידע.
תופעה נוספת בבני ציון: אם יש רופאים מבית החולים שיש להם קליניקות
בעיר. למשל רופאי עיניים או עור וכדומה. כמעט כל חולה שמגיע בתום
לב לקליניקה בבעיה נקודתית, יובהל דחוף למיון תוך 24 שעות וסדרת
צילומים וכאמור ימי אישפוז.
ניצן אור-רוטר
|
|