חילוץ ח"כ בבגדי שבת -סיפור השבת
מצורף קובץחילוץ ח"כ בבגדי שבת
3.45 אחר הצהרים צוות "הצלה" סניף ביתר מקבל קריאה בביפר על אדם שנפל כמה מטרים בנחל "קטלב" ליד צור הדסה .
רחמים בדוש, ויוסף אגמי, רצים לאמבולנס של מד"א שמאויש ע"י מתנדבי "הצלה" ויוצאים לשטח ,
כשמגיעים למקום מחכה להם איש רשות הטבע שמוביל אותם כחצי שעה הליכה למקום נפילתו של הפצוע,
המתנדבים יורדים עם ציוד החילוץ שכלל תיק חובש פנסים ואלונקת שדה , העבודה לקבע את הפצוע לוקחת כמה דקות אבל להוציא אותו מהוואדי כבר יותר מסובכת , לאחר התייעצות בניהם ובין מוקד מד"א מחליטים להוציא אותו בכוחות עצמם ובמגביל להזמין חילוץ , האופציה להזמין מסוק ירדה מהפרק אחרי בדיקת השטח המסובך ,
המתנדבים מעלים את הפצוע במקצועיות רבה מהוואדי והמשיכו את המסע דרך נחלי מים וקוצים ובעזרת איש רשות שמורות הטבע, כמעט שעתיים הליכה , לקראת סוף המסלול הקשה בו נרטבו ונקרעו בגדי השבת של המתנדבים החובשים הגיעו גם אנשי החילוץ ונתנו יד .
לאחר יותר משעתים של הליכה עם אלונקת שדה ופצוע עם שבר בקרסול ולחץ דם גבוהה , הם מגיעים לאמבולנס מותשים , הפצוע שהיה בהכרה מלאה כל הדרך ביקש מאגמי ובדוש לפנותו לבית החולים תל השומר .
כשהגיעו ב8.00 בערב לתל השומר מחכים להם בחוץ כמה אנשי תקשורת ומתחילים לצלם ואז הם מבינים שהוא אישיות חשובה כנראה .
האדם היה בעבר איש מוסד חשוב וחבר כנסת בדימוס .
החילוץ שהתחיל ב3.45 הסתיים כשהגיעו הביתה במוצאי שבת ב9.00 בלילה .
שימשי גרוסברגר מפקד הצלה ירושלים סניף ביתר מוסיף : המתנדבים שלנו רגילים בחילוצים מוואדיות אבל חילוץ שכזה הייתי גם אני מופתע מיכולת ההישרדות הגבוהה שלהם , יישר כח .
בעיר ביתר עילית עשרות מתנדבי "הצלה ירושלים" שכולם חובשים וכוננים של מגן דוד אדום ,
המתנדבים ברובם גם פעילים בשעות היום באזור ירושלים רבתי ובתחנת מד"א ירושלים .
צילום ארכיון מאתר הצלה ירושלים

 |
|
|