מצורף קובץhttp://www.hydepark.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=814276
שיינע בילדער פון מצרים
תמונות מבית הכנסת אליהו הנביא, ברחוב נבי דניאל, במרכז העיר אלכסנדריה
בית הכנסת נבנה מלפני כ- 150 שנים, בסגנון איטלקי ע"י קהילת יוצאי איטליה באלכסנדריה.
העיצוב מפואר מאד, ולא הכל אפשר להנציח במצלמה.
בית כנסת זה הוא היחיד שעדיין פתוח לתפילות, אבל רק בשבתות.
מספר המתפללים כארבעים, מתוכם רק שלושה גברים והשאר נשים!
עד כמה שביררתי, מדובר בנשים זקנות שאף פעם לא התחתנו, ולכן לא היה להם כסף לעזוב.
בין שלושת הגברים נכלל נשיא הקהלה, ורב הקהלה הרב אברהם דיין. הרב, צעיר בגיל 26 אינו כעת באלכסנדריה, ואשתו אמרה לי שהוא בישראל. עזרת הנשים סגורה וכולם מתפללים ביחד בבית המדרש. כפי שאני מבין גם רב הקהלה הוא "תענית חלום" גדול, ואשתו "הרבנית" הולכת בלי כיסוי ראש. בעקרון הם מגדירים את עצמם כאורתודוקסים, אבל הבורות כנראה כבר שולט שם כמה דורות.
להיכנס לשטח בית הכנסת, זה פרוייקט. הבטחון שם מוגזם ביותר, למרות שהבנין ריק לגמרי. משרדי החברה שאירחה אותי, ממוקמת מעבר לכביש, ובעל החברה מכיר את אנשי הבטחון. כל זאת לא עזר, ולקח לי 10 דקות לעבור את הבדיקה הבטחונית.
בעקרון הם לא מרשים לצלם את בית הכנס מבחוץ, אבל תמונה אחת הצלחתי לצלם בלי פלש.

 |
|
|