א שטיק צייט צוריק איז דאס געווען אין בחרדי חרדים
כוכב עולה בשמי ניו יורק - אדמו"ר מקאסוב
הגה"צ המפו' מקוסוב שליט"א מלפנים דומ"צ דקהל ויזניץ מונסי בבארא פארק.
כשנתיים עברו מאז עלותו על כס האדמורות מקוסוב וכבר המונים משחרים לפתחו הטישים שלו הפכו ללהיט גדול בשכונת בארא פארק.
יודעי הדבר מגדירים אותו כגירסה האמריקאית של הגרצ"מ זילברברג. או כמקבילו של הרב וולפסון.
ההצלחה שלו היא כפולה שהצליח לשלב את ייחוסו והאדמורות עם השיחות המעמיקות שמוכות אליו את הקהל.
בו' כסלו מחתן את בנו הבכור עם בית סערט ויזניץ. בגני התערוכה.
שמעוןמאיר
19:20 27/11/2003 - נשלח ב
--------------------------------------------------------------------------------
שמעוןמאיר
אני רואה אותך תמיד כאן עם חדשות מהנעשה בחו"ל אבל כמעט בכל פעם עם אי דקדוקים בפרטים
האדמו"ר מקוסוב הוא עוד משמש כהיום כמו"ץ ודיין בקהל תורת חיים וויזניץ בבורו פארק
ההשואה להרב צ"מ זילברברג ולאחרים הוא לע"ד לא נכונה, שהם לא מקובלים כגדולים בתורה רק כאנשי רוח ומשפיעים רוחניים.
האדמו"ר מקוסוב הוא בקי נפלא בש"ס ופוסקים ובספרי קבלה שקדן ומתמיד מאוד בתורה. ביתו פתוח לרווחה לכל שואל בכל עניני תורה והלכה.
ועל כולנה הוא ענוותן ושפל ברך באופן קיצוני שאפילו הקל שבקלים הוא בעיניו יותר טוב ממנו
לא ביקש ולא רצה להיות אדמור או מנהיג ורק לאחר שהרבה אנשים דחקו א"ע לתוך ביתו בכל ליל שב"ק הסכים לערוך שולחן בביהמ"ד כדי שלא להפריע לו את בני ביתו
האדמו"ר הוא תלמיד וחביב על האדמו"ר מויזניץ בבני ברק וכשלמד בבחרותו בבני ברק ביקשה אמו את האדמור מויזניץ שיבחון אותו כל שבוע וכן היה הוא בחן אותו כל שבוע סימנים ארוכים בקצות החושן בע"פ וכו' וכו'
yohcee718
19:39 27/11/2003 - נשלח ב
--------------------------------------------------------------------------------
ומי זה הרב וולפסון?.....
צילעייגער
19:55 27/11/2003 - נשלח ב
--------------------------------------------------------------------------------
הרב וולפסון הוא משגיח של ישיבה תורה ודעת (ליטאי אמריקאי)
ומנהיג רוחני של ביהמ"ד אמונת ישראל רובם תלמידי הישיבה הנ"ל
הרב הוא חסיד (בלי שטריימל) הקים הביהמ"ד הגדול הנ"ל שבו לומדים כל שעות היום ומתפללים בארוכה ובכוונה ...בקיצור בני עליה
מכנים אותם פה באמריקה moonies =מוניס (ע"ש המילה אמונת)
הרב משמיע מאמרים ארוכים בחסידות וביר"ש ויש לו השפעה גדולה והוקרה בכל החוגים. לפני שנה כיבדו אותו לתת דרשה בהועידה של אגודת ישראל באמריקה.
אומרים שהרב הוא בעיקר חסיד של האדמור מסקווירא
yohcee718
20:2 27/11/2003 - נשלח ב
--------------------------------------------------------------------------------
אני רוצה לכתוב מנסיוני האישי עם האדמו"ר מקוסוב שליט"א.
יצא לי כמה פעמים להכנס לביתו ולשוחח עמו, ובאמת האדמו"ר מתנהג בעניוות ובפשטות, אני דופק בדלת והוא בעצמו פותח ומקבל אותי ללא גינונים ושמשים, בלבוש ביתי פשוט במכנסיים וחולצה, ללא תלבושת רבנית, אדם מאד נעים הליכות, שירבו כמותו בישראל.
אדרבא
22:57 27/11/2003 - נשלח ב
--------------------------------------------------------------------------------
א. איך הייחוס שלו לבית 'קוסוב'???
ב. האם הנוסח של 'קוסוב' (בניגון של התפילה והזמירות) הוא כמו ויז'ניץ ממש או קצת שונה?
ruzi77
23:19 27/11/2003 - נשלח ב
--------------------------------------------------------------------------------
האדמו"ר שמו הוא שרגא פייביש האגער שליט"א
הוא בן הר' אברהם יהושיע העשל האגער מקאסוב- זאליסשטיק זצ"ל בן הר' שרגא פייביש מזאליסטשיק שהיה אחיו הכי צעיר של ר' ישראל מויזניץ וחתן הר"ר משה האגער אדמו"ר מקאסוב בעל ספר לקט עני
בנו של בעל לקט עני האדמו"ר הר"ר חיים הי"ד נהרג עקה"ש עם כל משפחתו ולאחר השואה ביקש בעל אמרי חיים את בן אחותו של הר' חיים (ה"ה הר' העשל הנ"ל) של האדמו"ר האחרון לשמש כמ"מ של אדמורי קאסוב שהרי הוא היה היחיד שנשאר לפליטה מכל משפחת האדמור מקאסוב וכבן אחותו הרי הוא יורש דאורייתא
הוא היה איש צנוע מאוד ברח מן הכבוד והגדולה כיבדו אותו כל האדמורים ובמיוחד האדמור מסאטמאר (יש אומרים כי בעל לקט עני היה אנטי ציוני מובהק) וכשנפטר לפני 3 וחצי שנה התחילו הרבה אנשים לדפוק על דלתי האדמור הנכוחי וממש בכל יום מתרבים אוהדיו וחסידיו באופן פלא
yohcee718
23:28 27/11/2003 - נשלח ב
--------------------------------------------------------------------------------
יישר כוח! לפרטים.
האם נוסח התפילה שלו זהה לגמרי לזה של ויז'ניץ (אני לא מתכוון לנוסח קוסוב המקורי אלא לנוסח של האדמו"ר הנוכחי)?
האם הוא שוהה דרך קבע בבורו פארק נו יורק. או שהוא מגיע לארץ ואפשר לשמוע אותו כאן?
ruzi77
0:13 28/11/2003 - נשלח ב
--------------------------------------------------------------------------------
כמובן הוא נכד בן אחר בן לאדמורי וויזניץ לכן ע"פ רוב הנוסח זהה כמעט לגמרי לזה של ויזניץ
ותפילותיו הנלהבים (שמעתי כי זה לפעמים עד כלות הנפש ממש) הם אחד הסיבות שרבים נוהרים אחריו.
הוא גר בבורו פארק יש לו שטיבל קטן מאוד לכן הטיש נערך באולם חדר אוכל של בית רחל סאטמאר
שיכיל את כולם בערך 150-200 איש בשבת רגיל
וכ500 איש בשבת חנוכה או פסח וכדומה
עכשיו הוא בארץ וכדרכו הוא בורח מן הכבוד ופרסומ ומן הסתם הוא מתחבא באיזה שטיבל קטן בבני ברק שמעתי שלחתונת בנו באו מחו"ל כשישים אנשים
מי יודע איפה הוא נמצא ?
yohcee718
0:48 28/11/2003 - נשלח ב
--------------------------------------------------------------------------------
אגב אני מכיר פה כמה וכמה יהודים "שהחליפו אדמו"ר", יהודים שהיו שייכים בעבר לחסידויות גדולות ומפורסמות, עברו הסבה ונהיו לחסידיו של האדמור מקוסוב.
אדרבא
20:33 29/11/2003 - נשלח ב
--------------------------------------------------------------------------------
סתם מתוך סקרנות.......
כמה חסידי קוסוב מקוריים (שאבותיהם היו חסידי קוסוב) יש בכלל? בארץ ובחו"ל?
ruzi77
13:37 30/11/2003 - נשלח ב
--------------------------------------------------------------------------------
[ימין]
 |
|
|