"עדה החרדית" דארף צאלן 6 מיליאן טעקס?
געטראפען אין
בחדרי חרדים
בד"ץ העדה החרדית בירושלים הגיע להסכם עם נציבות מס הכנסה, לפיו ישלם 6 מיליון שקל בגין שומות לשנים האחרונות. כך נודע ל"גלובס".
השומות הוצאו לבד"ץ, המשתייך לעדה האנטי-ציונית שמרכזה בשכונת מאה שערים, בגין פעילותו בתחום מתן ההכשרים. הבד"ץ עצמו הוא מלכ"ר שאינו חייב במס, אך פעילות עסקית של מלכ"רים חייבת במס בשיעורים רגילים.
מחזורו של תחום ההכשרים מוערך בעשרות מיליוני שקלים בשנה. מדובר בתחום בו פועלים גופים רבים, חלקם ממלכתיים וחלקם פרטיים-עדתיים. הפיצול הרב נגרם הן מסיבות של הלכה ומנהגים, הן מסיבות של פוליטיקה פנימית בציבור הדתי והחרדי והן בשל תחרות כלכלית על מקור הכנסה זה.
נציבות מס הכנסה מסרה בתגובה, כי חובת החיסיון מונעת ממנה למסור פרטים על נישומים. הבד"ץ מסר, כי כל ענייני המיסוי שלו מנוהלים כחוק.
גלובס
ווייסט איינער וואס דאס מיינט?!.
מיינט דאס אז די עדה החרדית נאך די געלט פון הכשרים, איז דא נאך 6 מיליאן פאר טעקס אליין?!.
|
|