בית פורומים הצלה ומדא ישראל

לראשונה בישראל לב מלאכותי דו צדדי הושתל

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-16/3/2004 23:56 לינק ישיר 
לראשונה בישראל לב מלאכותי דו צדדי הושתל

לראשונה בישראל: לב מלאכותי דו-צדי הושתל בחולה


הלב המלאכותי החיצוני – שפועל גם על צד שמאל וגם על צד ימין – ישמש לחולה כ"גשר", עד שיושתל לו לב אנושי. הניתוח, שעלותו חצי מיליון שקל, בוצע במרכז הרפואי "רבין" בפתח תקווה
עופר מאיר




לפני 5 שנים החל אדמונד פרץ מטבריה, היום בן 49, לסבול ממיחושים חריפים בחזה. אבחנת הרופאים הייתה חד-משמעית: אי-ספיקת לב חריפה, מצב המחייב נטילת תרופות בשלבים הראשוניים שלו, והשתלת לב בשלבי המחלה המתקדמים. כמות הלבבות שנתרמים מדי שנה איננה גדולה, וכך, פעמים רבות, מתים החולים בטרם זכו לעבור השתלה.




בדיוק לשם כך נועד הלב המלאכותי החדש, שהוצג היום (ג') במסיבת עיתונאים במרכז הרפואי "רבין" בפתח-תקווה. הלב המלאכותי נועד לשמש כתחליף זמני (עד 3 שנים) ללב האנושי שתפקודו לקוי, והוא מורכב ממשאבה פנאומטית המחוברת ללבו של החולה. המשאבה מופעלת בוואקום, והיא מתמלאת ומתרוקנת בנפח קבוע, המותאם לקצב הלב. הלב המלאכותי נראה מבחוץ כמו טרולי (תיק נסיעות קטן על גלגלים), והוא מחובר לחולה בשני צינורות.



פרץ נכנס לניתוח ביום חמישי האחרון, וחובר למכונה המשוכללת, שמהווה כעת למעשה את לבו. בניגוד ללבבות מלאכותיים אחרים, שתומכים רק בצד השמאלי של הלב, המכשיר החדש של חברת Thoratec תומך בשני הצדדים – וכך נותן פתרון לחולים במצב קשה במיוחד, שעד היום לרפואה לא הייתה עבורם תשובה לתקופת הביניים שעד השתלת הלב. את הניתוח, שעלותו כחצי מיליון שקל, מימנה קופת חולים כללית.



ד"ר אלון שטמלר, כירורג לב חזה שביצע את ההשתלה, סיפר על התהליך: "אנחנו נמצאים היום מול מחלה חדשה-ישנה שתופסת תאוצה – אי-ספיקת לב סופנית. רק בארה"ב יש 5 מיליון חולים, ומספר האשפוזים עולה בהדרגה. הטיפול התרופתי הרגיל בחולים עוזר במספר מקרים, אבל מספר האשפוזים הולך ועולה. זאת מעמסה אדירה על הרפואה, והתמותה היא משמעותית ביותר למרות הטיפול. יש הצלחה בטיפול בהתקפי לב, וגם חולים חיים יותר, ולכן המחלה תופסת יותר ויותר תאוצה.



"חברת Thoratec מייצרת לבבות מלאכותיים מאז 1982, כאשר בוצעו ההשתלות הראשונות. עד שנת 2000 הושתלו לבבבות מלאכותים בקרב 2,564 חולים שהסתובבו בשלב כזה או אחר עם המכשיר, בעיקר המכשיר שתומך בצד השמאלי של הלב. היתרון הספציפי במכשיר הנוכחי, הוא שהוא המכשיר המוכח היחידי שמאפשר לנו טיפול לשני החדרים. לא מעט פעמים כאשר עוזרים לחדר שמאל יש כשל בחדר ימין. המשאבה נמצאת מחוץ לבית החזה, מחוברת לבטן, והמשאבה השנייה מחוברת לחדר ימין דרך העורק הריאתי. צינור אחד מביא את הדם מהלב, שמחובר לשק שמתמלא, ויש גם שני מסתמים שמחוברים לבית החזה. הבקר שהחולה מסתובב איתו הוא מכשיר בגודל של תיק יד לא גדול, שאיתו החולה יכול להסתובב במחלקה, לעבור פיזיותרפיה ובאופן תיאורטי גם ללכת הביתה".



מושתל הלב המלאכותי, אדמונד פרץ, התראיין ממיטת אשפוזו בבית החולים, וסיפר על הסבל שהוא עובר, כשהוא בקושי יכול להוציא מילה מפיו. מי שעמד קרוב אליו יכול היה לשמוע את לבו המלאכותי שואב דם מגופו ומזרים אותו אליו בחזרה, ברעש חרישי של יניקה ודחיסה, ותקתוקים חוזרים ונשנים. "בגלל מחלת הלב שלי", הוא סיפר, "לא יכולתי לעמוד, לא יכולתי לשבת ובקושי יכולתי לנשום. כל החזה שלי שרף כל הזמן, וזה לא נותן לך לנשום. אני מרגיש עכשיו הרבה יותר טוב מאשר לפני הניתוח, האמת שממש לא האמנתי שזה יכול להצליח. אני כבר מחכה שישתילו לי לב והסוף של הסיפור הזה יגיע".



מנהל מחלקת ניתוחי חזה ולב בבילינסון, פרופ' ברנרדו וידנה: "אנחנו מצפים שבשנים הבאות יהיה לב מלאכותי פנימי, שמשתילים בתוך הגוף, ולא כמו כאן אצל החולה – מחוץ לגוף. אני מניח שעם ההתקדמות הביולוגית שקיימת, עם אפשרות השכפול והטיפולים בגנטיקה שלנו ושל חיות, יהיה אפשר בעתיד ליצור גם לב ביולוגי".


ynet



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-17/3/2004 00:00 לינק ישיר 

http://www.ladaat.net/old/a.php?id=1079457419



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > הצלה ומדא ישראל > לראשונה בישראל לב מלאכותי דו צדדי הושתל
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext