בית פורומים הצלה ומדא ישראל

מד"א היום בקריאה למטיילים להזהר מנחשים

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-18/4/2004 15:50 לינק ישיר 
מד"א היום בקריאה למטיילים להזהר מנחשים

מד''א בקריאה למטיילים: הזהרו מהכשות נחשים

ובכל מקרה של הכשה או פציעה כל שהיא - 101 והטיפול בדרך.


כך פורסם בכלי התקשורת השונים.


על שאר התקנות והזהירות פרסמנו כבר כאן בפורום ובעיתונות החרדית..



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/4/2004 03:35 לינק ישיר 

מד"א מזהיר את ציבור המטיילים - עונת הנחשים החלה.

לקראת גל הטיולים, הצפוי ביום העצמאות וכן במהלך הקיץ, מזהיר צוות מגן דוד אדום כי עונת הנחשים החלה. מד"א ממליץ לציבור המטיילים לא לצאת מהבית ללא ערכת עזרה ראשונה תקנית של מד"א וכן מציין מספר המלצות בסיסיות לטיפול בהכשה.

להלן המלצות של מחלקת ההדרכה של מד"א לטיפול בהכשות:

- דאג למנוחה מוחלטת של הנפגע והרגע אותו;

- הסר בגדים ותכשיטים מהאיבר המוכש;

- נקה וחטא את מקום ההכשה;

- קבע את האיבר המוכש;

- אם מתפתחים סימנים סיסטמיים או אם קצב התפתחות הנזק המקומי מהיר, הזעק את מד"א בטלפון חירום 101.

איסורים

- אסור לחתוך את מקום ההכשה - הארס יחזור בקלות למחזור הדם;

- אסור למצוץ את הארס - עלול לגרום נזק למטפל;

- אסור להניח חסם עורקים - עשוי לגרום לנזק חמור לאיבר הפגוע;

- אסור לקרר או לחמם את מקום ההכשה;

- אסור לתת לקורבן ההכשה מזון או שתייה;

- אסור לרדוף אחרי הנחש - אם כי חשוב לרשום מה היו צבעיו צורת ראשו וכתמיו, אורכו וכו'.

ממד"א נמסר, כי בתקופת הקיץ נרשמים מקרים רבים של הכשת נחשים בישראל. בימים אלה ממש מתעוררים הנחשים משנת החורף שלהם. לדברי מד"א בארץ חיים כ-35 מיני נחשים אשר מתוכם כשמונה ארסיים. הנחשים שורצים לעיתים בסמיכות לבתי מגורים ושם נמצא להם מזון - מכרסמים.

בעונה זו רוויות בלוטות הארס של הנחש ולפיכך הוא מסוגל להכיש מספר פעמים ופגיעתו קשה ביותר. ממד"א נמסר, כי יש להתייחס לכל הכשת נחש כאל הכשת נחש ארסי.




דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > הצלה ומדא ישראל > מד"א היום בקריאה למטיילים להזהר מנחשים
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext