כנס איחוד מרשים של "הצלה גליל" והצלה י-ם
בטכס מיוחד שנערך הערב באולמי פלטין בעיר צפת שבגליל הוכרז רשמית על הצטרפותו של ארגון "הצלה גליל" לארגון "הצלה ירושלים" הארצית.
בטכס המרשים השתתפו כחמישים חברי "הצלה גליל" המתגוררים ושולטים על כל אזור הגליל,צפת,מירון,ראש פינה , טבריה וחצור.
מ"מגן דוד אדום" נשלחו נציגים רבים לטכס ובתוכם מנהלי האזורים בירדן ובגליל. כמו כן באירוע השתתף ראש עיריית צפת, נציגים מן הצבא, נציגים ממשטרת ישראל, רבים מתושבי האזור ובראשם רבני העיר,אנשי המועצה הדתית ואישי ציבור רבים.
יו"ר "הצלה גליל" הרב נחמן קליין פתח את הטכס המרשים בברכת ברוכים הבאים למשלחת הגדולה והחשובה שהגיעה מירושלים שכללה כשלושים מתנדבים מן השכונות השונות בעיר בראשות יו"ר "הצלה ירושלים" ר' דוקי גרינוולד .
ר' נחמן קליין אמר בדבריו כי הפעילות של אנשי מד"א והצלה בגליל קיימת כבר שנים רבות, אולם הרצון להתאחד ולהרחיב את השורות באיכות, כמות ומקצועיות היא זו שגרמה לאנשי "הצלה גליל" להצטרף ל"הצלה ירושלים".
במהלך הערב, ארגון "הצלה ירושלים" העניק למתנדבי מד"א-"הצלה גליל" שני אופנועים מיוחדים , אופנועי הצלה וחירום המאובזרים בכל הציוד הרפואי הדרוש להצלת חיים ולמען רווחת תושבי הגליל.
הרב קעניג שליט"א מרבני העיר צפת שיבח בדבריו את אנשי "הצלה גליל" בראשותו של הרב קליין אשר לדבריו, מתייעץ איתו בכל צעד ושעל ובכל שאלה שמופיעה ניגשים אליו לקבל את עצתו וברכתו, הרב העתיר את ברכתו על המשתתפים ובירך אותם שיתעסקו אך ורק בשמחות .
מנהל תחנת מד"א ירדן מר אלי פרץ שהגיע בליווי משלחת גדולה מ"מגן דוד אדום" שוחח ארוכות עם יו"ר "הצלה ירושלים" ר' דוקי גרינוולד ושיבח את אנשי "הצלה מד"א- גליל" על המקצועיות והנחישות להציל כמה שיותר חיים.
מר פרץ אמר בנאומו למשתתפי הטכס, כי השיתוף המדהים בין מד"א להצלה באזור הגליל, השיתוף והאחדות הקיימת בין העובדים למתנדבים הינו אות של כבוד, דוגמא ומופת לשאר התחנות בארץ.
מר פרץ שכיבד את הנוכחים בהשתתפותו עד תום הטכס הארוך הזכיר בדבריו את מבצע "קמחא דפסחא " שסייע לכ-1200 ומשפחות בכל אזור הגליל וכל זאת כמובן בסיועם הרב של אנשי "הצלה גליל".
הרב ביטון שליט"א הרב האזורי וראש הישיבה אמר בדבריו, מספר דברי תורה וברכה למשתתפים וסיפר כי זכה באופן אישי להכיר את אנשי "הצלה" המיוחדים שמוסרים עצמם למען הזולת בכל יממות השנה.
את המשא המרכזי של הערב נשא הר"ר דוקי גרינוולד יו"ר ארגון "הצלה ירושלים" שהודיע כי מלבד האיחוד המרגש באירוע זה בגליל, ארגון "הצלה ירושלים" עומד להרחיב את שעריו בתקופה הקרובה לערים ואזורים נוספים בכל רחבי הארץ.
הרב גרינוולד הודה בנאומו בלב נרגש לראשי מד"א ירדן על הרצון העז באיחוד השורות וכן לאנשי "הצלה גליל" על מסירותם והמוטיבציה הגבוהה שקיימת אצלם. יו"ר "הצלה ירושלים" הודיע רשמית על השקת האופנועים לרווחת תושבי אזור הגליל.
הרב גרינוולד הביא בנאומו את ברכתם של מנכ"ל מד"א מר אבי זוהר ושל יו"ר ועד העובדים של מד"א מר אלי בין שביקשו להעביר את ברכתם לבאי הכנס ולהתנצל על כך שנבצר מהם להשתתף באירוע למרות שהם משתתפים באורח קבע בכל האירועים שמקיימת ארגון "הצלה ירושלים"..
רבה הראשי של צפת הרב ביסטריצקי שליט"א נשא דברים מרגשים והזכיר את העובדה שסבו היה בין המקימים של ארגון "הצלה" בארה"ב וכי כל אדם חייב להכיר תודה לאנשי "הצלה" המיוחדים שמוסרים עצמם וחייהם למען הצלת חיי אדם ללא כל פרסום, פרס או שכר על מעשיהם.
הרב ביסטריצקי אמר בדבריו כי ארגון "הצלה ירושלים" היא אות של כבוד על החברה החרדית כולה וכי זוהי התשובה הברורה ביותר ללעז ולהשמצות שגורמים פוליטיים מטיחים בחברה החרדית שאינה עושה מספיק למען העם בישראל, זה השירות הכי טוב שניתן לעשות לעם אמר הרב ביסטריצקי בדבריו המרגשים, הרב הוסיף כי הסיוע לכל אדם באשר הוא ללא הבדל בין גזע, או דת וללא כל הבדל אם זה בשעת בוקר מוקדמת או בזמן עשיית הקידוש בליל שבת, זוהי מסירות נפש שאין כדוגמתה , ועל כך מגיעה להם התודה והברכה.
אלוף משנה אברהם אוחנונה רב פיקוד צפון בצה"ל נשא דברים בהם שיבח את ראש "הצלה" גליל הרב קליין שזוכה להשתתף כל חייו בהצלת חיים , זאת מלבד עשייתו המרובה והשתתפותו במשימות זיהוי חללים בצה"ל, אל"מ אוחנונה סיפר כי הרב קליין זכה להשתתף לאחרונה במבצע המיוחד של החזרת גופותיהם של חטופי צה"ל מלבנון, אל"מ אחנונה סיים את בתקווה כי האיחוד בין ארגון "הצלה גליל" לארגון הצלה המורחב "הצלה ירושלים" תוסיף אחדות וקירוב לבבות בקרב תושבי האזור ואזרחי המדינה.
תושב העיר צפת ר' תמיר אושרי שהגיע לכנס, ביקש לומר כמה מילים , אושרי סיפר למשתתפים סיפור מרגש שקרה עם בנו לפני זמן מה, בה נחנק בנו מגוף זר ואיבד את הכרתו, המהירות והמקצועיות של חברי מד"א-הצלה הצילה את חייו אמר אושרי, שהודה להקב"ה על הנס שגמל לו ולבנו ובירך את אנשי "הצלה" על ההתרחבות ועל השאיפה לתת עוד ועוד למען עם ישראל.
ראש עיריית צפת מר ישי מיימון שהגיע במיוחד ציין בדבריו כי אנשי הצלה גליל מגיעים ראשונים לכל אירוע חירום בעיר ומסייעים לכל מערך ההצלה והחירום באזור כולו,
השתתפותם של אנשי "הצלה גליל" בפיגוע שהיה במירון בשנה שעברה זכורה לנו היטב אמר ראש העיר, המסירות והיד המקצועית שנתנו למען הפצועים בשטח לא תשכח מאיתנו לעד אמר.
ראש העירייה הזכיר בדבריו את המסירות של המתנדבים גם בימי השלג שירד על העיר בחורף האחרון שלמרות תנאי מזג האוויר הקשים התקינו המתנדבים שרשראות על רכביהם והסיעו יולדות ונזקקים לבית החולים באזור.
מנהל מד"א אזור צפת וסגן מנהל מד"א ירדן מר חנן סופר נשא דברים קצרים בהם הודה לראשי הארגון על המיזוג המוצלח כדבריו שיביא להמשך טיפול מהיר ומקצועי לחולים ופצועים בערים צפת, מירון , טבריה והפריפריות.
אחרון הנואמים היה מר אלי ביר מפקד "הצלה" שהודה למארחים על האירוח הנכבד שכלל ארוחת ערב יוקרתית ומיוחדת
בדבריו הזכיר אלי ביר את פעילותם המבורכת של אנשי "הצלה גליל" אשר מאבטחים את קבר הרשב"י בכל שנה באירועי ל"ג בעומר ומטפלים בעשרות אנשים הזקוקים לטיפול רפואי מחמת הדוחס הכבד במקום.
ביר אמר כי ההכנות למבצע הגדול שעומד להתקיים השנה בל"ג בעומר בעיצומם וכי אנשי "הצלה" יהיו ערוכים לקבל את עשרות האלפים שיבואו לציון הקדוש.
בסיום הטכס הושקו שני האופנועים החדשים
האופנוע הראשון שישרת את תושבי העיר צפת הושק על ידי מפקד משטרת התנועה של מחוז צפון שהעביר את המפתחות של לידי כונן מד"א-הצלה גליל, האופנוע השני שיהיה באזור טבריה הושק ע"י ראש העירייה והועבר לר' גלעד חנון כונן מד"א- הצלה בעיר.
אנשי "הצלה ירושלים" הרבים שבאו במיוחד לטכס בצפת חזרו לירושלים לאחר תפילה על קברו של רבי שמעון בר יוחאי וקבר רבי מאיר בעל הנס בטבריה.
בארגון "הצלה ירושלים" ממשיכים בהכנות לקראת הרחבת הפעילות בימים הקרובים בערים ואזורים נוספים כדוגמת העיר רחובות בה תוקם ותיווסד יחידת "הצלה" ביום רביעי הקרוב בטכס ואירוע מיוחד וגם בו יושק אופנוע הצלה וחירום למען רווחת תושבי העיר.
תוקן על ידי - הצלהירשלים - 20/04/2004 4:34:55
תוקן על ידי - הצלהירשלים - 20/04/2004 4:36:02
תוקן על ידי - הצלהירשלים - 20/04/2004 4:37:17
 |
|
|