| נשלח ב-3/5/2004 14:49 |
|
| |
אני חייבת לפתוח נושא חדש...
כולנו נחשפים להמון מראות מזעזעים, זה יכול להיות בתחום היומיום וזה יכול להיות בזמן פיגועים,
הכינו אותכם פעם למה אתם הולכים לראות? הראו לכם תמונות בקורסים בשביל שלא תחטפו את ההלם בפעם הראשונה?!
ובגלל שהפורום הזה בעילום שם אני מרשה לעצמי גם לתת לכם שאלה אחת יותר מדי- חשבתם פעם ללכת לקבל עזרה מקצועית אחרי פיגועים בשביל להתמודד ולא להישבר אחר כך?!
חשוב לי שתענו לי על הנושא, אז בבקשה...
|
|
|
|
| נשלח ב-3/5/2004 21:02 |
|
| |
נעמה - כבר נכתב באשכול על הנושא , שמד"א ירושלים אכן מתכוננת לפתוח סדנאות תמיכה פסיכולוגיים ונפשיים , למתנדבים שמרגישים צורך בכך ,
ומנסיון אישי אני יכול לומר , שלמרות שבהתחלה זה נראה כדבר לא חשוב , או שזה לא יעזור לי וכדו' , אני השתתפתי פעם בכזו סדנא ,וכולם יצאו משם מאוד מרוצים ומחוזקים ...
אז אני בהחלט ממליץ על זה בחום !! (ואין שום בושה להשתתף בזה ...)
|
|
|
|
| נשלח ב-3/5/2004 21:30 |
|
| |
לדעתי, לא ניתן 'להכין' אנשים ממש... אם זה בפיגועים ל"ע, אז גם אם תראי תמונות או סרט על ארועים, הרי כל ארוע שונה ומאופיין בדברים שונים. הריח, למשל, לא עובר בסרט. כשאת בתוך מהבלאגן ומנסה להציל חיים של מישהו, זה לא כמו לשבת ולראות סרט. הדבר היחיד שיכול 'להכין' קצת לפיגוע זה הפיגועים הקודמים בהם טיפלת... ולגבי ארועים ב"יום יום" - לכל אחד מאתנו יש את מה שקשה דווקא לו. אחד מטפל בילד בגיל של הבן שלו, השני מפנה אישה בהריון מתאונה וזה מזכיר לו את אשתו, וכן הלאה.
אני חושבת שלפנות לעזרה מקצועית כשקשה זה דבר מאד חיובי. בחו"ל יש מודעות יותר גבוהה, מכיוון שהם ראו שבלי זה יש לצוותים מה שנקרא "burnout", ואז אם אתה כבר לא יכול לטפל בכלל, לא חבל? אמנם אני לא הלכתי אבל פעם, לאחר פיגוע קשה, היה מי שהציע לי ללכת (כשהגיעו יועצים למד"א) וסירבתי - היום אני מבינה שחבל שעשיתי כך. זה יכול היה רק להועיל.
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
| מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
|
|