| נשלח ב-13/6/2004 23:58 |
|
| |
החייאה מוצלחת? ימים יגידו.
הערב בשעה 8.40 התקבלה קריאה על דם לב ברח' הרב הרצוג,
הגעתי למקום מצאתי גברת בת 90 ללא דופק וללא נשימה בסיועה של הפיליפיני הורדנו אותה על הרצפה והתחלתי מייד בעיסויים.
לאחר מס' דקות הנט"ן הגיע, הגב' קיבלה אנדרנלין ודורמיקום, היא קוצבה לפרק זמן קצר, אח"כ היה דופק ספונטני.
האינטובציה הייתה קצת קשה, אבל הפראמדיקית צלחה את זה.
לאחר כ-50 דקות הגברת הועברה לביה"ח מונשמת ועם דופק ספונטני.
החייאה מוצלחת?! אני יודע! אתם יודעים בת 90, חולת אלצהיימר ועוד כל מיני מרעין בישין. המכונה הזאת כבר לא תשוב לפעול כמקודם.
לילה טוF.
|
|
|
|
| נשלח ב-14/6/2004 02:48 |
|
| |
כל הכבוד על ההחיאה המוצלחת.
זכות הצלת חיים היא אפי' לכמה שעות.
|
|
|
|
|
| נשלח ב-14/6/2004 07:54 |
|
| |
אולי במד"א לא תקבל קרדיט מיוחד על כזאת החייאה (מעבר למקצוענות כמובן!!!!!!!!!).
אבל מהצלה ירושלים ארגון דתי חרדי האמון על קדושת החיים ואפי'זמניים ואפי' סיעודיים תקבל קרדיט מלא וברכת ישר כח.
אנחנו לא הקב"ה ולא מחליפים או סגנים שלו, אבל ניתנה רשות לרופא לרפא ואין אנחנו יודעים חשבונות של מקום וזכות גדולה מאד נפלה בחלקך.
כשלעצמי אפי' לאחר כזאת החייאה מסתובב עם חיוך כל היום.
|
|
|
|
| נשלח ב-14/6/2004 08:35 |
|
| |
יישר כח לכונן 333 על ההחייאה.
הכותרת לכדה את עיני, ומעניין לשמוע את דעתכם על "מהי החייאה מוצלחת"? הכוונה היא שכאשר עושים מחקרים על אחוזי הצלחה בהחייאה, יש מקומות שמגדירים כ'החייאה מוצלחת' החייאה שהחולה הגיע עם דופק לבית החולים, גם אם הוא נפטר שלוש דקות אחרי שהגיע, יש מקומות שמגדירים החייאה מוצלחת רק אם החולה שרד 24 שעות (או אולי 48? לא זוכרת), ויש מקומות שההגדרה תופשת רק על חולה שהשתחרר מבית החולים ללא נזק מוחי.
אני חושבת שלמעשה ההשלכות יותר קשורות לALS מאשר לBLS מכיוון שכמו שעשה כונן 333 - החל מיד בהחייאה, זה המקסימום שאנחנו יכולים לעשות בBLS.
אז כשאתם אומרים "היו לי חמש החייאות מוצלחות", למה אתם מתכוונים?...
|
|
|
|
| נשלח ב-14/6/2004 09:47 |
|
| |
כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם מלא.
ולא חילקו לכמה זמן.
|
|
|
|
|