לטכנאי רפואת החירום
החוק השלם (נוסח משולב 2004) לטכנאי רפואת חרום:
1. סימני עור מספרים הכל.
2. מי שבאמת חולה לא מקלל.
3. אויר נכנס ויוצא, דם מסתובב סביב סביב, כל שינוי במצב זה הוא רע בהכרח.
4. אם הפלת את התינוק... תרים אותו!
5. אם כשדיברת עם החולה או עם המנהל והרגשת טוב שאמרת משהו, זה היה הדבר הרע ביותר שיכולת לומר.
6. כל דימום מפסיק...לבסוף.
7. כל אחד ימות לא משנה מה תעשה.
8. אם הילד לא בוכה תתחיל לפחד.
9. תמיד תפעל לפי הנהלים (אך היה חכם לשכוח אותם לעתים)
10.אם מישהו מת מחומ"ר חומ"ס, התחשמלות או שאר סכנות בזירת הטיפול, כדאי שיהיה זה החולה ולא אתה.
11.תמיד יהיו בעיות.
12. טפשות לא ניתן לרפא.
13. אם זה רטוב, דביק ולא שלך...אל תיגע בזה!
14. לכל מקרה חירום שלושה שלבים: פאניקה, חרדה וחרטה.
15. חומרת הפציעה היא ביחס ישר לקושי בנגישות ולמשקלו של החולה.
16. אף פעם אל תאמין שהניידת, ארגז התרופות ותיק האמבו מזוודים למרות הצהרות הצוות שהחלפת במשמרת.
17. אם אין לך את זה אל תתיאש, תתרגל, תאלתר, תתגבר (ואז תקרא לאמבולנס נוסף).
18.אין דבר כזה מקרה רע, יש מקרה שלא הלך לפי התכנון שלך.
19. אם אין שיכורים בתאונה אחרי חצות, תמשיך לחפש, מישהו ככל הנראה חסר.
20. זה שאתה פאראנואיד לא אומר שהמנהל לא באמת ממתין לך מעבר לפינה.
21. אם אתה בספק, בצע החייאה.
ושני חוקים נוספים, הראשון לתורני המוקד:
הניחו תמיד שמי שנמצא בשטח הוא אידיוט עד אשר מעשיהם מוכיחים את הנחתכם.
השני לאנשי השטח:
הניחו תמיד שמי שיושב במוקד הוא אידיוט עד אשר מעשיו מוכיחים את הנחתכם.
 |
|
|