בית פורומים הצלה ומדא ישראל

סכיזופרניה-העשרה קצרה

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-22/6/2004 11:51 לינק ישיר 
סכיזופרניה-העשרה קצרה

כאשר יוצא לנו במהלך מקרים להפגש עם סכיזופרן פעמים רבות נראה לנו שהוא מדבר על פי ההגיון הפנימי המוקר לו בלבד. ישנם קפיצות מנושא לנושא ללא קשר הגיוני ניראה לעין. בנוסף הסכיזופרן מגלה הפרעות תפיסתיות המכונות הלוצינציות. בהן החולה חש שהוא שומע קולות או תופס בחושיו דברים שאינם קיימים במציאות. אני זוכר אישה סכיזופרנית שפגשתי במהלך משמרת במדא כאשר הגענו איתה לבית החולים הפסיכיאטרי באיתנים טענה שיש לה חללית המלווה אותה (רציתי לתקן אותה שאומנם הבאנו אותה עד לכאן אבל אמבולנס זה לא חללית זה דומה יותר חמונית עם חמצן...סתאם). אותה חולה הייתה צריכה לעבור בדחיפות למחלקה אחרת. היא סירבה לעבור כי לטענתה הגג במחלקה החדשה משופע ולכן היא לא תוכל להחנות את החללית למשך הלילה... שכיחות ביותר הלוצינציות השמיעתיות בהן החולה תופס קולות הפונים אליו בעלבונות איומים ולפעמים לצערנו אפילו פוקדים עליו לעשות דברים. הסכיזופרנים מאופיינים "בצמצום" רגשי, כך כתוב בספרות הרפואית. הם נראים אדישים וקהי רגש. כמו כן הם מתלוננים על ריקנות רגשית חוסר הנאה ושימחת חיים. בנוסף ישנה הפרעה במוטיבציה כוח הרצון ובהתנהגות לקראת מטרה. הפרעה זו מעידה על משבר בזהות העצמית. לעומת התחושה הפנימית המלווה כול אדם נורמלי, בה הוא חש את עצמו גופו ומינו כמשהו מיוחד ובעל משמעות, הסכיזופרן חווה בלבול מוחלט לגבי זהותו וקיומו, הוא חש עצמו מוצף בדחפים שאינו יכול לשלוט בהם ואין לו גבולות בין עולם הפנטזיות שלו למציאות. כמו כן הוא חש תפיסה מעוותת של איברי גופו ובעיקר פניו.
האמת זה עצוב עוד יותר שדברים כאלו גם מופיעים אצלנו מפעם לפעם. מה דעתכם האם במובן מסויים גם העוסקים במקצוע הרפואה או הפרא רפואה גם סובלים מזה ??????
נקודה למחשבה!
לגבי הטיפול נשמע בהזדמנות אחרת.

שלכם

אייל בן עטר
א.הדרכה - אזור ירושלים



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > הצלה ומדא ישראל > סכיזופרניה-העשרה קצרה
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext