למתנדבי הנטן - סטרואידים באסטמה
סטרואידים הם אכן נדבך חשוב בטיפול באסטמה.
סטרואידים הם בעלי השפעה בטווח הארוך ועל כן חשיבותם בטיפול לטווח ארוך (הן באמצעות משאפים והן באמצעות כדורים) בחולים הכרוניים הקשים יותר ובילדים וכן בטיפול בהתקפים אקוטים. ועם זאת, במקרה האקוטי לסטרואידים אין כמעט השפעה מיידית והשפעתם רחוקת טווח יותר (עשרות דקות) וזאת בניגוד לתרופות הבטא 2 אגוניסטיות הפועלות במנגנון אחר ובאופן מיידי. הסיבה היחידה להתחלה מיידית של סטרואידים היא כדי לקצר את הזמן מרגע תחילת ההתקף ועד להשפעתם ובכל מקרה הטיפול משולב: בטא2 אגוניסטים וסטרואידים. מה לפני מה בלוח הזמנים? הויכוח עקר.
בתקווה לדיונים מקצועיים בעתיד...
|
|