בית פורומים הצלה ומדא ישראל

אבנים בכליות - א

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-28/6/2004 11:17 לינק ישיר 
אבנים בכליות - א

הופעת האבנים בכליות הידועה גם כנפרוליתיאזיס (Nephrolithiasis), מתאפיינת בהימצאות אבן אחת או יותר בכליות או בדרכי השתן. האבנים נוצרות כשהשתן הופך להיות סמיך מדי בחומרים כימיים שונים, בעיקר עקב מחסור בחומרים ממיסים מסיבות שונות. או אז עלולים להתגבש גבישים ולהתפתח אבנים.ממחקרים שונים עולה שאצל 12% ועד 15% מבני האדם בעולם המערבי תתפתחנה אבנים בדרכי השתן לפחות פעם אחת בחייהם. ממחקרים אחרים עולה שלפחות עשירית מהגברים וכחמישה אחוזים מהנשים יסבלו בזמן כלשהו בימי חייהם מאבן בדרכי השתן. למרות שבדרך כלל נוטים לראות בבעיה תוצר של התפריט של הישראלי הממוצע, הנה מאז ומתמיד ידועה הבעיה של היווצרות אבנים,בשלפוחית השתן. בדרך כלל נוצרות האבנים בכליות, אולם בעיקר עקב העובדה שאינן מקובעות למקום שבו נוצרו והן זזות,ניתן למצוא אבנים גם בשופכנים, בשלפוחית השתן ובשופכה, בהתאם לסוג וגודל האבנים. תזוזת האבנים בדרכי השתן, היא גם הסיבה לכאבים החדים אשר חש החולה.
סיבות רבות לאבנים בדרכי השתן. לכמה סוגי אבנים יש נטיה לעבור לכאורה בתורשה ואילו לאבנים מסוגים אחרים יש קשר למחלות מעיים או לניתוחים לקיצור קיבה ומעיים. אבנים אחרות קשורות לפגמים בצינוריות הכליות, לחמצת צינוריות הכליות ועוד. בדרך כלל קשורות האבנים לריכוז גבוה מסיבות שונות, של כימיקלים בשתן ובעיקר למה שנכנס או לא נכנס לגוף, כגון:כמות רבה מדי של סידן במזון תרופות שונות מים שאינם ראויים לשתייה אפילו שתיה בלתי מספקת
מזונות שאינם מתאימים ובעיקר התפריט המעובד שממנו ניזונים אזרחי המערב. בפשטות, ניתן לקבוע שכל מה שאינו נפלט מהגוף מסיבות שונות ואיננו נשאר מומס, עלול לשקוע, להתגבש ולהפוך לגוש מוצק, לאבן.
שלכם,
אייל בן עטר
א.הדרכה- אזור ירושלים



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > הצלה ומדא ישראל > אבנים בכליות - א
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext