בית פורומים היימישע קרעטשמע

אלע אפדעיטס פון די האריקעין

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-28/8/2011 07:56 לינק ישיר 
אלע אפדעיטס פון די האריקעין

ביטע מעלדן דא אלע נייעס פון די האריקעין ווי לאנג מען עפענט צוריק די אידישע וועלט

מוצש"ק 12:30
גרויסע טיילן פון ניו דזשערסי איז אן לעקטער
לעיקוואד איז שווער באטראפן פון די האריקעין



תוקן על ידי וואלןסח ב- 28/08/2011 08:02:31




דווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-28/8/2011 08:03 לינק ישיר 

אין קרית יואל איז נאך פארהעלטנמעסיג רואיג ב"ה, ס'גייט נאר א שווערע רעגן, פריער האט דא צירקולירט א טעקסט מעסעדזש

:BREAKING !! JUST IN 
Horicane Irean may not arrive due to the bad weahter!!



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-28/8/2011 08:05 לינק ישיר 

שבת של חרדה בניו-יורק • הסופה באה • הרבנים: "לעזוב בעזרת גוי"
מרכז ההוריקנים של ארה"ב: מיליוני איש פונו מבתיהם, 400,000 ללא חשמל • בין האזורים החרדיים שפונו: סיגייט, בולטימור ולורנץ • עיר במצור: הסופה תגיע בבוקר לניו-יורק • החשש: נהר 'איסט' יעלה על גדותיו • שדות התעופה וה'סאבווי' - נסגרו • בלומברג: "זה הזמן לעזוב!" • צפו
שמואל קליין ויואל ביטלמן, בחדרי חרדים 21:18 27/08/2011
הוריקן. צילום: אתר שטורעם נט  
 
הדפס שלח לחברסלולר
12

מצור על ניו-יורק: הגשמים הראשונים מסופת ההוריקן 'איירין', העושה את דרכה צפונה לאורך החוף המזרחי של ארה"ב, יורדים בניו יורק – והחרדה בעיצומה. 

על-פי ההערכות, תגיע הסופה לעיר מחר (א') בשעות הבוקר המוקדמות (שעון ניו יורק). 

ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג, התחנן בהודעה מצולמת על רקע הסופה: "זה הזמן לעזוב! זאת הולכת להיות סופה רצינית עם סכנת חיים. אין כאן מקום למשחקים". 

התושבים חוששים בעיקר מתסריט אחד: שנהר איסט, המפריד בין קווינס וברוקלין לבין מנהטן והברונקס, יעלה על גדותיו. 

בעקבות כך, החליטו הרשויות, בצעד היסטורי, לסגור את הרכבת התחתית - 'הסאבווי' – המשרתת מיליוני אנשים מדי יום. 

נמלי התעופה העיקריים בניו-יורק - קנדי, לה-גוארדייה וניוארק - נסגרו לנחיתות, וגם חברת התעופה הישראלית אל-על ביטלה טיסות לניו-יורק וממנה.

תושבים בשכונת לורנץ מכסים את החלונות בקרשים

כ-350 אלף איש, המתגוררים באזורי ניו-יורק החשופים לשיטפונות, פונו מבתיהם לפני הגעת הסופה, בסיוע הרשויות. הרשויות פתחו מקלטים שיאכלסו רבבות איש. 

בלומברג הדגיש כי הוא מקווה שכל הפעולות והאזהרות יתבררו כלא הכרחיות, אך הזהיר: "אל תקחו את הסיכון". 

ומה קורה בחוף המזרחי, שכבר ספג מכה אנושה? 

הסופה גבתה כמה הרוגים בוירג'יניה, ובהם ילד בן 11 וגולש בן 22. 

על-פי נתוני מרכז ההוריקנים של ארצות-הברית, כשני מיליון איש נדרשו לעזוב את בתיהם וכ-400 אלף נותרו ללא חשמל. 

בין השכונות המפונות ישנם גם אזורים בהם מתגוררים חרדים רבים, כמו שכונת 'סיגייט' הממוקמת על חוף הים בברוקלין, שם מתגוררת, בין היתר, משפחתו של הזמר החסידי מרדכי בן דוד ורדיגר - קהילת בולטימור במדינת מרילנד, ושכונת לורנץ בלונג איילנד.

בפתח שכונת סי גייט שתושביה התבקשו לעזוב

תושבי שכונת לורנץ בלונג איילנד התבקשו ביום שישי לעזוב את טירותיהם, מחשש לפגיעה מההוריקן. חלק מהתושבים העדיפו בכל זאת להישאר בשכונה, בנו קירות וכיסו את החלונות בקרשים, כאמצעי התגוננות מפני הגשם והרוח. 

אגודת ישראל של בולטימור שבמדינת מרילנד, אליה הגיע ההוריקן כבר בשבת, פירסמה ביום שישי פסק הלכה מפורט, עליו חתום הרב היינמן, ובו פרטים מדוייקים כיצד לנהוג בשבת, במידה וההוריקן מגיע. 

כלל הציבור בבולטימור התבקש לעזוב את הבתים בערב שבת. 

ההוראה הגורפת בכל פסקי ההלכה שפורסמו בערב שבת בבולטימור ובניו-יורק - היתה: "אם אתם לא עוזבים את הבית וחייבים להתפנות בשבת, עשו זאת באמצעות גוי".




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > חברה וקהילה > היימישע קרעטשמע > אלע אפדעיטס פון די האריקעין
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext